Kan ik radio luisteren FM of AM in vliegtuig testen ?

Kan ik radio ontvangst testen in vliegtuig FM of AM? Kan ik dat doen met bijv. een note 1 ( waar analoge radio inzit ) of een transistor radio op batterij.
Ik ben benieuwd wat ik kan horen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je kan in een vliegtuig juist veel meer frequenties ontvangen, omdat er geen storende gebouwen, hoogspanningsmasten en bergen/dalen in de weg zitten. De vraag is enkel hoeveel van de ontvangst wordt tegengehouden door de vliegtuigromp zelf.

Als de radio van een telefoon/tablet werkt in de vliegtuigmode mag je dat zelfs gewoon gebruiken, anders neem je een radiootje. Ik zou zelf een old-school Nokia met radio-ontvangst gebruiken; is wellicht bij het inchecken makkelijker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
escape
8 jaar geleden
Minduimpje:
De radio van een telefoon/tablet werkt niet in de vliegtuigmode en het gebruik van een radiootje is uitdrukkelijk verboden tijdens de vlucht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is ten strengste verboden. Je mag geen radio-ontvangers aanzetten tijdens de vlucht in passagierstoestellen. Je moet je apparaat in de 'vliegtuigmode' zetten en dan werkt de radio-ontvangst vanzelf niet.
escape
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
De vraag is niet of het mag maar of het kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bovendien mag je geen zendende apparaten aanzetten; ontvangers maken geen zier uit.
escape
8 jaar geleden
Bedankt voor je volstrekt onterecht gegeven min.
http://www.cnet.com/news/gadgets-airplanes-and-you-whats-up-with-the-faa-rules/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag was niet of het mag, maar of het kan. En kwa storing is een oude transistorradio wat anders dan een telefoon met radio-ontvangst en is ook haast niet te controleren.
escape
8 jaar geleden
Waarom ga je een vliegtuig in gevaar brengen omdat je denkt dat je toch niet gesnapt wordt? Wil je even zeggen wanneer je vliegt, dan blijf ik veilig thuis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je in het vliegtuig met GSM-radio-ontvanger veiliger zit dan thuis. ;-)
escape
8 jaar geleden
Een GSM-radio-ontvanger? Dat klinkt even duur! Dat is gewoon een FM radio. Dus hartstikke verboden. En je hebt geen idee hoe veilig het hier is bij mij thuis...