Kan je een microfoon aansluiten op een basversterker?

ik wil misschien een microfoon kopen maar heb alleen een basversterker en een kleine gitaarversterke.
basversterker is 100 watt
gitaarversterker 15 watt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zal van de microfoon en de versterker afhangen.
Meeste gitaar versterkers hebben niet je juiste ingang voor een microfoon.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, maar je bereikt er niks mee. Aansluitingen van je microfoon moet misschien aangepast worden, dat is het probleem niet zo. Het geluid is gewoon beroerd. Je hoort alleen maar laag en als het een echte serieuze basversterker is, dan kun je jou misschien zelfs niet eens meer verstaan. Met die 15 W gitaarversterker maak je veel meer kans!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan was er nog iets als impedantie....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meeste moderne microfoons zijn laagohmig en sluiten dus al snel aan op een willekeurige versterker. Het signaalniveau kan misschien nog wel een probleem zijn, de ene versterker verwacht meer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stuk gaat ie niet, maar echt werken...
Zijn wel transformators voor maar dan nog.
http://www.swamp.net.au/microphone-signal-into-guitar-amp.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Transformators gebruik je liever niet, is ook totaal niet nodig. Jou site slaat de plank ook aardig mis. Het is totaal niet nodig om bij een laagohmige bron op een hoogohmige ingang de impedantie aan te passen, levert niets op. Andersom is het een absolute noodzaak en kom je er niet onderuit. Probleem van de gevoeligheid is bij nader inzien lastiger. Fabrikanten strooien nou niet bepaald rond met duidelijke cijfers hoe gevoelig hun ingangen zijn of hoeveel signaal hun micro nou eigenlijk levert. terwijl het toch echt fijn is als die twee wél bij elkaar in de buurt zitten zodat je iets hoort, niet verzuipt in de ruis c.q. dat je versterker al op vol vermogen draait als de volumeknop net op 1 staat. Je wilt ook iets kunnen regelen tenslotte.