Gebruikt een grafische kaart alle mh/s bij het minen van litecoin?

Als je mined met een grafische kaart van bijv 589 mh/s , gebruikt de kaart dan ook al die 589 mh/s om te minen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een grafische kaart gebruikt al zijn vermogen bij het minen van litecoin, zolang je mining software niet verkeerd ingesteld is of de kaart fysiek beschadigd/slecht gekoeld. Ik denk wel dat je de eenheid verkeerd begrepen hebt, want de meeste moderne kaarten doen 400 tot 700 kh/s qua snelheid. 1 MH/s staat gelijk aan 1000 kh/s. De snelste consumenten videokaart voor litecoins minen is op dit moment een HD7990, deze kost zo'n 800 euro en kan 1.5MH/s doen (dus 1500 kh/s) met deze snelheid genereer je zo'n 0.02 litecoin per 24 uur, dus zo'n 5 eurocent.

Als antwoord op je vraag, ja een grafische kaart kan minen op een snelheid die bekend is voor die specifieke kaart dat hij aankan, maar het station van grafische kaarten als middel om Litecoins te minen is allang gepasseerd, en niet meer winstgevend zonder speciale mining-apparatuur ver buiten de snelhedencontext van kaarten.
Feit is dat grafische kaarten niet gemaakt zijn om mee te minen, de snelheid in kh/s of mh/s is een uitdrukking van hoe snel sommige eigenschappen van de kaart zijn en in hoeverre je er met minen dus snelheid uit kan halen. Door het testen van modellen grafische kaarten zijn er wel testresultaten bekend als referentie wat een kaart aankan qua snelheid litecoins minen, zie daarvoor: https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison als voorbeeld

Toegevoegd na 1 minuut:
Even ter aanvulling op mijn stukje over eenheden, jij noemt meer specifiek 589 mh/s. Er bestaat geen grafische kaart die zulke snelheden haalt, je zult dus kh/s bedoelen neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedabjt voor de info. Ik zag op aliexpress een grafische kaart. Er stond bij 589 mh/s.
Ik denk dat het dan een andere bedoeming heeft. Is het het wel waard om te minen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals ik uitlegde is qua snelheid grafische kaarten een gepasseerde techniek gezien het hooguit aantal eurocenten per dag oplevert met de snelste kaarten uit het segment zelfs. De stroom kost dus zelfs meer zou je nog een PC gebruiken met kaart. Het kan het waard zijn om te minen, maar dan nog met speciale mining apparatuur die veel hogere snelheden behalen, zoals toegewijde litecoin miner machines.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, weet u misschien ook welke machines de beste zijn?