Ik heb een sony bravia kdl46hx750 led tv gekocht en vroeg me af of hier iemand weet wat de beste beeldinstellingen zijn, helderheid contrast enzo!

Ik krijg het niet voor elkaar om een mooi beeld te krijgen. Heb een soort waas over mijn beeld heen en heb glasvezel en kijk hd tv.. Als ik op standaard zet is het beeld mooier alleen heel onnatuurlijk. Levendig is te fel en ziet er nep uit.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals eldeejee al aangeeft is het eea natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeur en de lichtomstandigheden. Maar wanneer je met een hoge helderheid een te veel aan omgevingslicht wil compenseren, heb je ook niet het ideale beeld. Feitelijk moet je gewoon de omgeving wat aanpassen. Kortom, ik heb het er slechts deels mee eens. Je kunt wel degelijk een ideale stand vinden wat gewoon het goede beeld weergeeft.

Echter blijft de omgeving soms van invloed, maar ook zaken als slechter zicht door de gebruiker ed.

Hoe dan ook, Je hebt een redelijk bekende televisie, en er is veel over te vinden. Helaas niet van testers van de betere websites zelf (althans voor zover ik kon zien), maar wel op het bekende AVS-Forum waar veel mensen zitten die minstens zo goed weten wat goede kleurweergaves zijn.

Je hebt daar ook mensen zitten die hun instellingen delen en bespreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat de optimale afstellingen zijn is echt heel persoonlijk en ook nog eens afhankelijk van de plaatsing van het scherm. In een relatief donkere kamer zal je de helderheid bijvoorbeeld een stuk lager willen zetten.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw TV in de fabriek niet goed is afgesteld. Je hebt het over een waas en dat klinkt wel heel heftig. Je zou kunnen overwegen om eens met Sony te bellen. Nooit geschoten, altijd mis.