Hoe kan ik de linksys WAP 300N zo instellen dat hij mijn wifi netwerk versterkt via een kabel?

Beneden heb ik een kpn router staan. Nu heb ik de WAP 300N en ik wil dat deze mijn wifi versterkt. Ik heb boven( waar slecht internet is) een kabel aansluiting. Nu wil ik dat WAP300N het kabel signaal omzet in een wifi signaal. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Sluit de router met de WAN poort aan de kabel aan. De WAN poort op 'dhcp-client' en gewoon DHCP voor WIFI aan laat staan, is het eenvoudigst, maar heb je wel 2 verschillende WIFI's.

Beter is de eigen DHCP van de router (voor WiFi/LAN) op DHCP-forwarding zet naar de DHCP van je eerste router, dan kun je gewoon hetzelfde SSID (netwerknaam) aanhouden en van A naar B lopen zonder onderbreking (roaming). Kies wel VOO r beide router een ander kanaal.

Bij sommige routers werkt dit alleen als je poort 1 van de LANs gebruikt ipv van de WAN poort.