Is de Tiko 3d printer al te koop? En zo ja, kunnen jullie dan een linkje geven?

Ik wil graag voor bij mij thuis een 3d printer gewoon voor de lol. Dus hij hoeft niet super goed te zijn en ik aangezien het tekenen in 3d ook best moeilijk is wil ik het eerst gaan leren of oefenen op een kleine printer. Nu lijkt de Tiko me echt geweldig, maar ik kan nergens vinden waar ik hem kan kopen. Jullie mogen trouwens eventueel ook een andere goede printer noemen als hij maar in mijn "oefenbudget" past van hooguit 200 euro. Met andere woorden: Is de Tiko al te koop en zo ja waar? En zo niet welke andere redelijk goede 3d printer past dan in mijn budget? Bij voorbaat dank voor het antwoorden!!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Vanaf 255 euro zijn er printers te koop. De kwaliteit is zeer matig.
http://www.3dprinter.nu/3d-printer-prijs.php Het goedkoopste is zelf een printer te bouwen, voor een paar honderd euro ben je dan klaar. Dit kost echter wel veel tijd en de printkwaliteit valt vaak tegen. Hier staat dan wel weer tegenover dat dit heel leerzaam is. De goedkoopste volledig geassembleerde 3D-printers beginnen bij 255 euro. Het werkt wel, maar de kwaliteit van de print is vaak matig. Ook bij 3d-printers gaat de prijs-kwaliteit-regel op. Bronnen:
- http://www.3dprinter.nu/3d-printer-prijs.php

Antwoorden (1)

Via Kickstarter kun je een eigen exemplaar namelijk voor 179 dollar bestellen, wat een mooie prijs is, zeker als je nagaat wat de Tiko allemaal in huis heeft. De makers vonden traditionele 3D-printers groot, zwaar en bovenal onbetrouwbaar, dus ontwierpen ze de Unibody, waarin de rails van de printer verwerkt zitten in een frame.
http://www.apparata.nl/nieuws/tiko-betaalbare-3d-printer-is-doorslaand-kickstartersucces-12486
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@fremar, ik heb maar even gekeken, maar ik kan geen web shop keurmerk ontdekken
http://www.keurmerk.info/
De algemene Voorwaarden zitten helemaal onderop de site in het duister en komen na, via een paar maal een soort site met de reclame van XEROX, ook niet echt te voorschijn.
Als je al iets krijgt is het van Ghostery Enterprise.
Een site zonder keurmerk: niet doen !!