Verwarming doet het soms, geen idee waarom soms niet?

Onze verwarming doet het zo af en toe. Het probleem ligt bij de CV ketel, want het lijkt of deze allleen werkt als deze er zin in heeft. Gosteren de waterdruk bijgevuld en werd toen even warm
Vanmorgen als een ijsblokje wakker geworden (met dit weer!).
Als ij op de thermostaat kijk zie ik geen speciale melding. Zodrs ik de warme kraan aan doe werkt de cv gewoon prima want dan gaat deze aan het werk. Maar verwarmen van de verwarming doet hij niet

Behalve een monteur bellen(lastig ivm fulltime baan) wat zal ik zelf kunnen proberen?

AUB help want het is echt Ongelooflijk koud in huis

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even of de cv-ketel een storingscode aangeeft, dan ben je misschien al een stapje verder...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet je kachel in de nacht op 12 a 15 graden daardoor hoeft ie in de ochtend niet zo hsrd te werken. Het zou ook kunnen dat de cv ketel niet krachtig genoeg is om een bepaalde hoeveelheid ruimte te moeten kunnen verwarmen.

Antwoorden (3)

Ik begrijp dat je CV ook warm water maakt. Staat de ketel niet in zomerstand?
Een andere mogelijkheid is, dat de 3-wegsklep vast zit. Deze schakelt de CV om van warm water naar verwarming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de opmerking "warme kraan aan, cv slaat aan" denk ik ook aan de 3wegsklep.
+
Kijk of jouw kamerthermostaat wel goed werkt, misschien moet er een nieuwe batterij in (sommige types) of misschien heb je de programmering niet goed ingesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn de batterijen misschien op van de thermostaat?