hoe werken deze aansluitpuntpunten van deze 5p DIN(zie foto)?

Wat betekenen de symbolen?
en er is links/rechts/aarde?
Het is een TOA mono 100 mengversterker -microfooningang.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Middelste pin met 777 is de aarde: https://nl.wikipedia.org/wiki/DIN-connector

Antwoorden (1)

Dit is een mono-ingang voor een professionele symmetrische (ook wel genoemd: gebalanceerde) microfoon met een impedantie van 600 ohm.
De signaalvoerende draden sluit je aan op de buitenste pennen en de mantel (ook wel aarde genoemd) op de middelste.
De overige twee zijn bestemd om met een schakelaartje die op de microfoon zit het microfoonkanaal open te zetten. Zo te zien is dit een versterker die veelal bij vergaderingen wordt gebruikt. De gasten en interruptiemicrofoons hebben dan een schakelaartje, dan gaat het niet rondzingen als ze niet gebruikt worden.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste escape, Dus die twee pinnen tussen de buitenste en de middelste pin kan niet gebruikt worden voor signalen uit andere kanalen te onderdrukken?
Ik heb namelijk een shure microfoon met XLR uitgang, hoe kan ik deze dan op die pinnen aansluiten en wat is het nut ervan? alvast bedankt,
gr. Jur
escape
8 jaar geleden
Ja, inderdaad, de schakelaar zorgt dat de andere microfoons uitgaan,
lees ik op http://toa-geluidsinstallaties.nl/a-mengversterker-watt2/
Een z.g. 'voorrangschakeling', makkelijk als je als voorzitter even het woord wilt nemen in een onstuimige vergadering. Deze zit dus alleen op MIC 1.
Een microfoon met XLR is een ideale microfoon voor deze installatie, maar je moet even een vertaalsnoertje maken. Pennen 2 & 3 gaan naar de bovenste pennen van de DIN-plug, waar de pijltjes bijstaan. Pen 1 gaat naar de middelste aansluiting van de DIN-plug, de 'aarde'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus je kunt ook bijvoorbeeld ook muziek die binnenkomt via de aux ingang onderdrukken? dus pen 2 en 3 van de xlr gaan naar pin 1 en 5 van de din
en pen 1 van de xlr gaat naar pin 3 van de din.
(zie afbeelding http://www.waterrower.biz/graphics/diagrams/dinplug.jpg) wat moet dan naar pin 2 en 4 gaan om ander geluid te onderdrukken? alvast heel erg bedankt!
escape
8 jaar geleden
Ja, correct, dat plaatje.
Op de pennen 2 en 4 moet je een (druk)schakelaar hebben die de punten 2 en 4 doorverbindt. Een momentschakelaar lijkt me wel handig, die springt weer terug als je hem loslaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op mijn microfoon heb ik normale schuifschakelaar.
moet ik mijn microfoon dan als volgt verbinden(zie link)
http://img504.imageshack.us/img504/6819/xlrdinqk9.jpg ik heb op google opgezocht "din5 to xlr", daar staan verschillende methodes op om ze met elkaar te verbinden. Kun je misschien een link sturen waarop een afbeelding van de 'methode' staat om geluid te onderdrukken, dus hoe en wat ik precies met de pennen 2 en 4 moet verbinden, zoals je de vorige reactie vertelde. alvast bedankt, ben er bijna heb ik het idee ;)