ik heb een quad en ik wil dat die meer gaat grommen en sneller gaat weet u hoe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaat dit over een pc of een motor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaaf hoor 'n quad! Standaard huren we die op vakantie waar het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je wel gezien worden op zo'n rijdend campingtoiletje?

Het beste antwoord

Ouads zijn zelf, vooral de Chinese, behoorlijk lawaaiig.
De demping is dus minimaal en met mider dempink grijgt de viertaktmotor te weinig tegendruk.
Van origine hebben de quads met auto-kenteken een motor van 15 PK , 4 vooruit en een achteruitversnelling.
Door de lage gearing maakt hij in de hoogste versnelling al veel toeren bin 60-70 KM/H en loop je boven de 80 kans op motorschade door te hoog toerental.
Je kunt er een nieuwe motor/versnellingsbak onder zetten,
deze heeft vijf vooruitversnellingen , de vijf maakt veel minder toeren bij hoge snelheden mogelijk.
Een ander punt is de wegligging, of eigenlijk de besturing.
Deze is niet berekend voor snelheden boven de 60-70,
daar kom je mogelijk genadeloos achter als je dat gaat proberen.
De quad gaat dus niet zo hard en kan dat ook niet, de motor is niet het probleem, maar de wegligging en besturing. Dit hebben mijn zoon en ik vastgesteld na de ombouw en experimenten daarmee.
De quad van mijn zoon kan 100 halen, hij is dan echter volkomen onbestuurbaar, zelfs voor mijn zoon die heel goed kan rijden.

Betreft het een quad voor 40KM/H dan levert iedere verandering een hogere snelheid op, vooral op geluid word je dan al snel gepakt en constateert de politie dat je voertuig meer vermogen heeft/sneller kan dan wettelijk is toegestaan.
De 40KM/h quad die onder brommer/scooters valt is bij dezelfde snelheid veel lastiger te besturen als een brommer, de wegligging is slecht.

Je mag het allemaal zelf uitzoeken, maar dan kom je na heel veel geld entijd tot eenzelfde slotsom.
Dat geld kun je beter investeren in een goede brommer of auto.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Onzin commentaar van degeen hierboven: Quads met autokenteken kunnen makkelijk 100/110 rijden, daar is ook genoeg bewijsmateriaal van te vinden op het internet ! Daar zijn ze op gebouwd !
Er zijn zelf mensen met filmpjes die 160 rijden met hun quad, maar net als met auto rijden, hoe hoger je snelheid des te voorzichtiger moet je gaan rijden in de bochten, oppassen voor wegproblemen(regen, gaten en stenen) en een langere remafstand enzovoort.
Een quad is geen auto net als een kart, dus je hebt meer contact met het wegdek en bijvoorbeeld in de bochten. Dus rijdt altijd voorzichtiger met een quad dan met een auto ! Vooral in scherpe bochten, verlaag je snelheid en hang tegen met je lichaam, dus de tegengestelde richting van de bocht, en voel de quad aan dat hij niet uit de bocht breekt !
De veiligheid is dus geheel aan de bestuurder zelf, ga je als een wegpiraat rijden, of rijdt je verantwoord en voorzichtig. In het laatste geval is de quad een veilig vervoermiddel om van te genieten !

Andere antwoorden (1)

Is het een bromfiets quad of geen grote?

Neem dan van mij aan dat je hem niet wilt opvoeren.
Het zelf een AEON Cobra gehad. Boven de 40 (dat lopen ze standaard) worden ze erg onrustig in het stuur. Zelfs gevaarlijk. Aangezien het stuur niet gedempt is (beveiligd tegen snel omslaan) kan hij opeens ze wielen naar rechts of links gooien bij een kuiltje. En dan is je sleutelbeen zo gebroken. (dan kom je er nog goed vanaf. je quad kan ook op een klein kind afstormen met 50).

Hooguit een open luchtfiltertje voor een mooie brom (wel goed afstellen daarna). Maar sneller maken zou ik niet doen.