waarom werkt mijn schakeling niet?

Ik ben bezig om ledjes (12 in totaal in 4 groepen van 3) aan te sluiten op de muziek, zodat ze knipperen. Ik heb alles aangesloten, maar het lukt niet de led's blijven uit. In de afbeelding zie je hoe alles is aangesloten, de draden op de transistor raken elkaar ook niet, dus daar ligt het niet aan.
Kan iemand mij hiermee helpen en uitleggen waarom het niet werkt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kan wel gaan werken, maar zonder soldeer wordt het helemaal niks. Je hebt wel 13 punten waar je schakeling geen contact kan maken en als dat op één plaats het geval is, doet niets het. Koop een soldeerboutje, lees op het internet even hoe je soldeert en dan heb je in elk geval uitgesloten dat het daar aan ligt.

Je hebt de plus en de min omgekeerd. 99 van de 100 keer is het midden van je voedingsaansluiting plus en de rand min. Jij gebruikt ze nu andersom. Dat gaat niet werken al had je het nog zo graag. Verder heb je zo te zien de TIP verkeerd-om aangesloten. Maar de foto is niet duidelijk genoeg om dat te kunnen zien. Toegevoegd na 1 minuut: Mocht het dan gaan werken, maar vind je de intensiteit te laag, verklein dan de 270 ohm weerstand naar bijv. de helft, 150 ohm of zo.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100