Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbruikt een wekkerradio meer energie als de radio aan staat?

Ik heb een wekkerradio en die laat ik meestal nog 2 uur aan staan nadat hij af is gegaan. Nu zei een vriend tegen mij dat ik dat niet moet doen, omdat hij dan meer energie gebruikt, dan als je hem alleen als klok zou gebruiken. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat een klok en een radio samen meer energie verbruiken dan alleen een klok, dat lijkt me nogal wiedes. En dat is een wekkerradio in feite: een klok en een radio in één kastje met wat onderlingen verbindingen.

De vraag lijkt me vooral: luister je die twee uur ook naar die radio? Dan zie ik geen probleem. Als je een losse radio aan zou zetten, zou die ook energie verbruiken.

Maar als je die radio laat bleren zonder dat je erbij bent, dat is nogal zinloos energieverbruik, hoe weinig het ook is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geloof me....een wekkerradio op zich gebruikt heel weinig electriciteit. daarvoor moet je het echt niet laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een wekkerradio heeft opzich niet zoveel verbruik als de radio uitstaat. Het is slechts de klok die het moet doen. Maar wanneer de radio aan staan en jij die 2 uur laat aanstaan is dit dus extra energie en dus meer verbruik.
Zou ik zeker niet onnodig doen, is zinloos. Het zal je op jaarbasis allemaal niet zoveel kosten maar je vriend heeft wel gelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het verbruik een Wekkerradio ligt tussen de 2.7 € en 3.3 € per jaar dus is het maar heel klein verbruik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je enkele dubbeltjes wilt besparen per jaar,moet je de radio niet door laten spelen,lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing