water in rekenmachine gekomen, hoe kan ik hem het beste op laten drogen?

Mijn flesje water heeft gelekt in mijn schooltas, daardoor doet mijn rekenmachine het nu niet meer.....
Hoe kan ik hem het beste laten drogen? uit elkaar schroeven, of gewoon zo op laten drogen?
(ik heb hem al een dag laten drogen, maar hij doet het nog niet).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In rijst leggen

Antwoorden (2)

Wat wel eens helpt : batterijen eruit halen, rekenmachine open schroeven en 48 uur in een bakje met rijst ( ongekookt ) leggen. Rijst neemt het vocht op.
Daarna de contactpunten van de batterij even voorzichtig met een schuurpapiertje ontroesten.
Met nieuwe batterijen erin is de kans groot dat hij het weer doet.
9 jaar geleden
Batterijen eruit halen en bij de kachel leggen (niet er op, of te dichtbij). Als de rekenmachine pas echt goed droog is dan weer opnieuw proberen met nieuwe batterijen.