Pc lijkt op te starten maar er komt geen beeld, wat is het probleem?

Ik ben onlangs naar een vriend gegaan omdat hij problemen had met zijn computer, hij zei dat hij na een tijdje weer zijn computer had opgestart maar dat het maar even aan ging en een brandlucht rook. Ik heb toen ''getroubelshoot'' en kwam er uiteindelijk achter dat zijn aan/uit schakelaar kapot was, en heb daarom het groene draadje van de 24pin, verbonden via een schakelaar naar een aarde om hem aan te zetten, volgens mij draait alles maar ik krijg geen beeld op zowel de VGA van het mobo als de VGA van de GPU, kan iemand mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kom dit soort problemen helaas regelmatig tegen in mijn bedrijf. Veel oplossingen zijn hier niet voor, omdat je al aangaf een brandlucht te hebben geroken, en nu geprobeerd hebt er geforceerd spanning op te zetten zonder resultaat, kan ik bijna niet anders concluderen dat het moederbord defect is, Het repareren van moederborden is mogelijk maar wegen dikwijls niet op tegen de kosten die daar bij komen kijken. Maar om je niet gelijk een vervelend bericht te geven zijn er nog enkele dingen die je zou kunnen proberen, om te zien of je er nog leven in kan blazen: 1--Verwijder alle geheugen modules en plaats er 1 terug, probeer te starten 2A--Reset het BIOS door de jumper op "Clear" te zetten, en daarna weer terug te zetten, Probeer te starten 2B-- je kan ook het batterijtje eruit halen en de contacten simpelweg een aantal seconden met elkaar verbinden 3-- Probeer een andere batterij sommige moederborden weigeren te starten als die batterij leeg is Probeer dit alles met een Bare Minimum aan aangesloten apparaten dat wil zeggen Ontkoppel de HDD van het moederbord en de voeding Ontkoppel de Optische Drive van moederbord en voeding Verwijder de Grafische kaart en mocht deze een voeding stekker hebben vanuit de voeding ook die lokoppelen Ontkoppel alle USB apparaten, Toetsenborden, Muizen, Headsets en dergelijke Enkel de Onboard videokaart dient een stekker te hebben naar de monitor Als er een buzzer op het moederbord zit of een speaker en deze geeft piepjes dan is de kans groot dat het moederbord nog functioneel is Het geheugen kan ook een probleem zijn veel soorten moederborden geven een error code in de vorm van piepjes om duidelijk te maken dat er iets mis is, maar er zijn moederborden die stevast NIETS doen met een defecte geheugen module aanwezig Haal daarom alle modules eruit en plaats er 1 terug, probeer desnoods een zelfde soort module vanuit een andere computer Als je al deze dingen hebt geprobeerd en je komt tot de conclusie dat het niet geholpen heeft mag je er vanuit gaan dat het moederbord inderdaad defect is. Mocht je nog garantie hebben om dat moederbord dan kun je die claimen, veel moederborden fabrikanten hanteren 3 jaar garantie, is het een kant en klare computer en/of heb je een zegel verbroken dan is je garantie vervallen. Een moederbord is te repareren, maar dikwijls ben je stukken goedkoper uit om simpelweg een nieuwe te kopen. mocht je voor reparatie kiezen kun je contact met ons openemen: http://www.htfelectronics.nl Succes

Allereerst: Bovenstaande is een goede troubleshooting! Uit ervaring is 8 van de 10 keer, in de gevallen welke ik tegenkom met dezelfde problemen, de voeding kapot. Ik zou als 1 van de eerste dingen even een andere voeding proberen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100