Waar kan ik een vergelijkbare 12V adapter vinden als de KSAD1200150W1EU?

Ik verloor de adapter van mijn HD. De originele is een KSAD1200150W1EU. Nu wil ik graag iets dergelijks bestellen, maar die originele moet ik uit Duitsland laten komen en dat kost me in totaal 30€. Ik veronderstel dat ik het ook kan stellen met iets vergelijkbaars dat ik in Nederland kan kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Zolang het amperage en wattage redelijk overeenkomt natuurlijk de plug overeenkomen moet het lukken met een andere adaptor.

ga vooral niet hoger met je VOLTAGE dat moet echt 12 volt zijn en niet hoger maar ook niet lager.

het amperage mag iets afwijkend zijn (maar niet te laag zijn) in de meeste gevallen is het amperage iets minder belangrijk aangezien deze afhankelijk van de weerstand minder of meer zal afgeven maar als het te laag amp af kan geven brand je adaptor door omdat er teveel vermogen (wattage) wordt gevraagd.

liever een iets hogere amp dan te laag .

Dus ik begrijp dat je standaard 12 v is en 1.5 amp 50 watt ?
dat mag gerust 2 amp zijn ook het wattage mag 60 w zijn of zo
hij zal het dan op zijn gemak aan kunnen en gewoonweg niet meer geven dan er gevraagd word.

let op heeft de adaptor een plug met een verwisselbare voet (plus min pool)
deze zijn meestal gelijkspanning adaptors
deze niet gebruiken
capthavoc
9 jaar geleden
Ik heb op internet een alternatieve adapter gevonden. Nou ja, is gewoon hetzelfde, alleen een ander merk. Dit is hem dan: http://www.informatique.nl/?m=prd&partnr=P0053948. Van het merk Blu-Basic. Succes! Ik hem hem via deze site gevonden: http://www.twindis.com/product/p0053948/ac-adapter/pn/KSAD1200150W1EU.html. Succes!