hoe gaat een trafodeur open?

Hoe open je een trafodeur? deur heeft geen zichtbaar slot en geen klink.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zal iets specifieker moeten zijn ; Merk, Model, deze vraag is te vaag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is meer een algemene vraag.
Ik zie dergelijke trafohuisjes vaak bij het wandelen door het bos bij ons achter, mijn vrouw en ik waren erg nieuwschierig hoe dit in vredesnaam open gaat omdat er gewoon een kale metalen deur in zit zonder klink,sleutelgat,cardreadersleuf noem maar op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan het op internet niet vinden, maar in mijn herinnering worden die huisjes bediend door het intoetsen van een code op een mobiel apparaatje dat de monteur / inspecteur bij zich heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dat zou indd kunnen ja.
Bedankt allemaal voor de antwoorden!

Antwoorden (1)

Dat gebeurt met een zogenaamd elektronisch of elektromagnetisch slot. Een dergelijk slot is alleen te openen met bijvoorbeeld een pasje, maar ook wel op afstand bestuurd of bijvoorbeeld alleen op een bepaalde tijd of alleen in een bepaalde situatie (zoals bij brand / stroomuitval).
Welk systeem er gebruikt wordt hangt natuurlijk helemaal af van het doel van de deur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Klinkt logisch. En deur met een slot en klink e.d. is relatief makkelijk te forceren. De binnenkant van trafo-huisjes is "geen speeltuin" en interessant voor het dievengilde en meer van dat soort gespuis. (bij stroomuitval gaan b.v. overal onterecht alarmen af. Het terechte alarm valt niet meer op.) Door de deur alleen op afstand te laten openen kun je alle zwakke plekken beter afschermen en (beter) voorkomen dat er ongelukken gebeuren.
+!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Transformatordeuren zitten niet alleen in stroomhuisjes, hoor. Je kunt er hele gevels mee bouwen. ;-) http://www.merford.com/nl-nl/producten/specifieke-deuren/deuren/trafodeur-roosterdeur/