Bestaat er ook een tv, waar je gelijk hd kwaliteit op hebt?

Als je nu een tv koopt, dan krijg je vaak geen goede kwaliteit.

Waardoor je dus weer digitaal moet gaan enz,
om mooi scherp beeld te krijgen.

Zijn er dus ook tv's zonder iets toe te voegen dat je gelijk mooi beeld krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het probleem van digitaal kijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Extra kosten
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik kijk nog steeds analoog op mijn HD-tv en vind de beeldkwaliteit prima. (Dat schijnt overigens wel per tv-merk verschillend te zijn). Ook opnamen die ik met een HD dvd-recorder maak, zien er prima uit. Bij de reviews op Kieskeurig kun je lezen welke toestellen ook zonder HD-signaal een goed beeld hebben. Wat wél belangrijk is, is een goeie (= dure) kabel! Dus ik zou zeggen: probeer eerst eens zonder zo'n digi-abonnement!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pieter2011:Ik heb bij verschillende mensen dat al gezien, en de beeldkwaliteit ziet er vreemd uit. Net of er een soort van laagje op zit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een kabel kan eigenlijk een heleboel oplossen?
Dan stinken toch veel mensen erin met digitaal? tenzij ze extra zenders willen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Nee, die kabel heb je sowieso nodig. Maar met een goede kabel wordt de beeldkwaliteit (ook van analoge tv) beslist beter. En nogmaals: ik ben echt tevreden over de beeldkwaliteit van mijn HD-tv, ondanks analoog signaal. Scherp en zeker niet "alsof er een laagje overheen zit".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit een betere kwaliteit dan mijn 'oude' dikke tv salora van bijna 6 jaar?
Kan je misschien een link geven van zo'n kabel?
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik heb gezocht naar het antwoord op je vraag over die kabel, maar heb het niet gevonden. Zelf heb ik een Monster Cable, ik denk zoiets als deze: http://www.kabeltje.com/monster-cable-antenne-coax-kabels-c-463_446_459_526.html
Maar naar de technische specificaties zul je echt even in de winkel moeten vragen. Op deze site (http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=16580.0) lees ik iets over een coax kabel die tot 110 db is afgeschermd (vivanco) met vergulde stekkers en een ferriet kern. En over een Hirschmann KOKA799. Maar ik weet daar niets vanaf. Herinner me nog wel (na zoveel jaren) dat het een dure kabel was. Geen idee of het beeld beter of minder zal zijn dan van je oude Salora. In de eerste plaats weet ik niet hoe goed of slecht dat beeld is. En verder zal het ook afhangen van het signaal dat je via de kabel binnenkrijgt. Bovendien lees ik op Kieskeurig dat sommige HD-tv's veel beter overweg kunnen met analoog signaal dan andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel!

Het beste antwoord

Alle HD signalen die in Nederland beschikbaar zijn, zijn digitaal. Dus het antwoord is nee, er zijn geen TVs waar je vanzelf HD kwaliteit op hebt, zonder een digitaal abonnement te hebben (met een decoder danwel een CI+ module).

Toegevoegd na 48 minuten:
De reactie van paulus hieronder is juist; ziggo biedt standaard al digitale TV (ook in HD), en dat is zeer netjes vergeleken met UPC (waar ik dan weer ervaring mee heb). Overigens moet je nog steeds - als ik het goed heb begrepen - een decoder of CAM hiervoor hebben, dus zonder toevoegingen kan de TV het nog steeds niet.
gvrox
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Is niet waar. Ziggo levert standaard zowel het analoge als digitale signaal. Dus een digitaal abonnement is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige wat ik wil is een goede tv kopen, met daarbij een goede ''kijk'' kwaliteit, het liefst hd.
Maar niet met hele hoge kosten.
Ik hoef ook geen extra zenders of andere poespas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/ Digitale Televisie Module
Digitale Televisie Module€ 79
Eénmalige kosten
Verzendkosten€ 9,50
Aansluitkosten€ 0
Bestel
Totaal Per maand€ 0,00 Eenmalig bedrag€ 88, Is dit ook icl hd? En is dit een rendabele prijs?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ben ik erachter gekomen, dat dit alleen geld voor mensen die al producten hebben bij ziggo. https://secure.ziggo.nl/orderstraten/customerdashboard/CustomerDashboard.html?productgroup=TVZ1STCAM1#E1
gvrox
11 jaar geleden
Nu ben ik in de war, in een reactie op het andere antwoord heb je het zelf over UPC en hier over Ziggo; welke van de 2 heb je nou ?
gvrox
11 jaar geleden
Misschien denk je dat de module van Ziggo zou werken in een UPC gebied; dit is niet zo: Ziggo gebruikt Irdeto als CA systeem, en UPC gebruikt Nagra. Bovendien koppelt UPC de smart card aan de module, dus je kunt ook niet zomaar een losse Nagra module kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik persoonlijk ben niet geabonneerd op upc.
Mijn vader heeft een abonnee van de upc /bellen/internet en dus tv.
En ik heb een analoge, ik wil dus overstappen naar een lcd met hd!
Mijn vader heeft digitaal en dus geen hd.
Ik heb gezien dat je voor al 4 euro een Ci+ erbij kunt krijgen, maar goed dan heb je digitaal en niet hd kwaliteit, want op de site zeggen zij dat dit weer een verschil is. Dat laten zij doormiddel van een leeuw op een tv zien wat ze door midden splitsen: kant hd /andere kant niet. En het beeld wat mijn vader heeft niet de kwaliteit wat ze ''bij die leeuw'' laten zien, ja soms is hij wat beter bij sommige programma's (en dus niet per zender)
Maar ik wil natuurlijk bij alles een mooi zicht hebben. Ik dacht, Ik neem gewoon zelf klein abonnement op.
Maar zo ondertussen zie ik dat er steeds minder hoop is.
Want wil je een Ci+ dan heb je ook allemaal andere kosten erbij. Dat voor 4 euro leek mij een erg goed plan, maar dan heb je nog niet die kwaliteit wat ze op internet met die leeuw laten zien. Of is dat allemaal onzin van dat beeld nog mooier enz..?
http://www.upc.nl/waarom-upc/
gvrox
11 jaar geleden
De kwaliteit van de niet-HD digitale zenders bij UPC vind ik prima, maar de HD kanalen zijn nog een heel stuk mooier (we hebben een 52" TV, dan is HD niet eens overbodig). Ik weet niet hoe groot de TV is die je aan wil schaffen, maar op een klein(er) beeld zien niet-HD kanalen er dus ook goed uit, en dan heb je aan die CI+ voldoende voor 4 euro extra in de maand. Als je vader nog een HD pakket neemt ooit, dan zou je dat ook meteen via je CI+ ook kunnen ontvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, en als ik digitaal aanschaf (wat dus 4 euro is) kan ik dan de films die op de laptop blu ray uitzenden ook met de zelfde kwaliteit zien op mijn tv?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je praat over Ziggo en UPC alsof je een keuze hebt. Je zit danwel in het Ziggo-gebied danwel in het UPC-gebied. (of nog een ander gebied). Producten van ziggo afnemen als je in het upc gebied zit kan niet. Net zoals HD kijken zonder HD-kanalen/ontvangst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoelde ik ook niet.
Ik ben gewoon aan het rond kijken wat er mogelijkheden zijn, en ze aan het vergelijken.
gvrox
11 jaar geleden
Als je laptop HDMI heeft dan kun je die direct op je nieuwe TV aansluiten, dat heeft niets met CI+ of een HD abonnement te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En krijg je dan de zelfde kwaliteit wat je op de laptop ziet op je tv? Bijvoorbeeld met een blu ray film.
gvrox
11 jaar geleden
Een blu ray film zou er echt prachtig uit moeten zien op je TV, de resolutie van een full-HD scherm is iets hoger dan die van je laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, dankje wel

Andere antwoorden (1)

Het ligt (meestal) niet aan de TV. Het is kwaliteit van het televisiesignaal dat het beeld bepaald.
De scherpte van het analoge signaal is onvoldoende voor een mooi beeld.
Je hebt dus digitale televisie (HD) nodig om een optimaal scherp beeld te hebben.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt dus digitale televisie (HD) nodig om een optimaal scherp beeld te hebben. Hiermee bedoel je dat digitale tv hd is? http://www.goeievraag.nl/vraag/digitale-televisie-hetzelfde-hdtv.9978 Want hier staat van niet..
gvrox
11 jaar geleden
Digitale TV zegt weinig over de kwaliteit (Digitenne is digitaal maar niet-HD, en is op een groot scherm matig), maar het is wel zo dat alle HD signalen in Nederland digitaal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gvrox Het gaat mij namelijk om de kwaliteit, ik wil een tv kopen waar dat mee mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bij upc heb je zo'n CI+ module is dat op en groot beeld niet matig?
gvrox
11 jaar geleden
Nee, CI+ zegt niets over kwaliteit, die module zorgt voor de decryptie van het signaal. De kwaliteit van het HD signaal is precies hetzelfde als wanneer je via HDMI een HD decoder aansluit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een tv van 'nu' met een CI+, is toch mooier dan kwaliteit van een analoge ''oude'' tv.
gvrox
11 jaar geleden
Zoals ik al zei, de CI+ module zorgt alleen voor decryptie, heeft dus met kwaliteit niks te maken. Vergelijk het met auto's: hoe moderner, hoe zuiniger de motor. Ook hebben moderne auto's vaak een USB aansluiting om mp3s af te kunnen spelen. Dus een auto is zuiniger omdat het een USB aansluiting heeft ? Nee, die conclusie gaat niet op, maar er is wel een correlatie.