Waarom speelt mijn mediaplayer soms wel AVI bestanden en soms niet?

Hallo. Ik heb een ASUS O!Play Mini Plus mediaplayer die ik gebruik om series mee te kijken vanaf mijn NAS schijf. Nu heb ik echter een probleem: soms speelt deze mediaplayer geen AVI bestanden af. Ik heb nu bijvoorbeeld CSI seizoen 1 en 2 op deze mediaplayer staan en het apparaat weigert om de AVI bestanden van seizoen 1 af te spelen terwijl de AVI bestanden van seizoen 2 prima werken. Waaraan zou dit kunnen liggen en hoe kan ik dit verhelpen? Het gaat dus om dit apparaat:
http://www.bol.com/nl/p/asus-o-play-mini-plus/9000000012204080/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Tja dat ligt vaak aan de bron waar je de bestanden vandaan hebt
Maar vaak mist het bestand de eerste metatags waardoor het niet goed herkent wordt
vaak zijn deze bestanden dat waarschijnlijk door een programma geript o.i.d die weer net de zaak wat anders aanpakt
Vooral als je ze dus van torrents haalt heb je verschillende bronnen
een of ander gast heeft ze met God weet welk programme geript
en het werkt op zijn pc dus,... maar gek genoeg werkt dat dus niet met alle video afspelers maar goed hoe kan hij dat weten ?
eerlijk gezegd valt er geen lijn te trekken op dat gebied
vroeger ging het brandden van films op dvd ook zo, ze werken prima op je pc of zelf op je eigen dvd speler
maar zodra je ze in een ander merk dvd speler stopte pakte ie gewoon niet terwijl hij zogezegd wel dat bestand aan zou moeten kunnen.

De bron waarvan je ze vandaan hebt en met welk programma ze gemaakt (geconverteerd zijn) is waarschijnlijk de grootste oorzaak van de weigering.
ook kan er bijvoorbeeld en te oude of te nieuw codecs gebruikt zijn voor bijvoorbeeld geluid soms heb je dan wel beeld maar geen geluid of het weigert helemaal

Er is geen duidelijke richtlijn en dat is eigenlijk geen ongeluk maar bijna express zo gemaakt
zodat het illegaal downlaoden of van legaal materiaal rippen/kopieren gewoon een frusterende bezigheid wordt.

de tijd dat het gemakkelijk ging is voorbij. neem netflix ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik vermoed ook dat er gewoon valse films in omloop zijn zodat het gewoonweg steeds moeilijker wordt de juiste te vinden het is frusterend 8 gig binnen te halen en dan te merken dat het niet werkt.
de meeste mensen geven het na een paar frusterende pogingen wel op ik in elk geval wel en je kan het wel goed krijgen maar dat kost uren converteren of ander zaken die je er op los laat en vaak mislukt het ook nog eens meerdere keren
ik betaal liever voor iets goeds.
al krijg je dan niet alles wat er te krijgen is
capthavoc
9 jaar geleden
Het bestand met indeling AVI is een zogenaamd container bestand, dat betekent zoiets dat het alles kan bevatten van DiVX tot AVC, jouw mediaspeler heeft niet alle codecs geïnstalleerd die het bestand kan decoderen.

Je kunt de test doen door het op een PC in VLC af te spelen, als het daar niet lukt is het bestand gewoon corrupt. Met het programma ‘mediainfo’ kun je heel gemakkelijk zien wat zo’n AVI bestand nou bevat aan media(i.e. welke codec voor video en audio zijn gebruikt?)

In het plaatje zie je dat het gedaan is met een Xvid codec met MP4 wrapper.
Kent je player geen Xvid maar wel Divx dan is het jammer, maar werkt het niet.

Je zou de serie kunnen transcoderen naar het formaat die gebruikt is in Seizoen 2
met virtualDub?