werkt hdmi arc alleen met een 1.4 hdmi kabel?

Ik heb een wat oudere hmdi kabel liggen en weet niet zeker of dit een 1.4 high speed kabel is. Nu wil ik gebruik maken van het audio return channel op me home cinema maar ik heb gelezen dat dit alleen werkt met een high speed kabel. klopt dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een 1.4 HDMI kabel bestaat niet. HDMI apparaten zijn 1.4, kabels zijn Highspeed of Standard speed, met of zonder Ethernet. Het zou zomaar kunnen dat HDMI ARC alleen met Highspeedkabels werkt, echter zijn bijna alle kabels highspeed.

werkt hdmi arc alleen met een 1.4 hdmi kabel? Nee
dat dit alleen werkt met een high speed kabel. Ja

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.hdmi.org/consumer/finding_right_cable.aspx

Toegevoegd na 10 minuten:
Je hebt waarschijnlijk je info van een dergelijke site(of iemand die dit qoute):

http://www.homecinemamagazine.nl/2012/07/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/

Audio Return Channel is een functie die ondersteund wordt vanaf HDMI versie 1.4, ook wel High Speed HDMI genoemd, en is te vinden op zowel TV’s als receivers en home cinema systemen.

Die maken een fout. Ze stellen zoals iedereen dat bijna doet (inclusief HDMIkabelfabrikanten) de kabeltypes gelijk aan de apparaatversies. 1.3 apparaten kon je ook alleen maar volledig gebruiken als je Highspeed kabels gebruikte.

De enige manier om HDMI ARC te gebruiken is dus:

TV(1.4)-HDMIkabel(Highspeed)-Receiver(1.4)

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb een vrij nieuwe TV en een vrij nieuwe Receiver (beide 1.4 dus) en die heb ik ARC aangesloten met een 5 jaar oude HDMI kabel(highspeed). Werkt perfect.