kun je zonder aanpassing / probleem een 12V 20W G4 lampje plaatsen in een diavergrotingsapparaat die vermeldt: max 6V 20W G4 ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lampje plaatsen is geen probleem, het aansluiten heeft wel een aanpassing van de voedingsspanning nodig. Je moet dan de transformator vervangen door een 12V exemplaar dat minimaal 2A kan leveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, althans voor de juiste lichtopbrengst zal je de juiste lamp moeten plaatsen.
jc54