wat betekent die rode 100 met 2 streepjes eronder op whatsapp logo's?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
42.6K
Antoni
9 jaar geleden
Zie ook deze vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/sociale-media/betekenen-symbolen-afbeelding.516642 "Wat betekenen deze symbolen (zie afbeelding )?" en de antwoorden daarop. Maarten2212 geeft het beste antwoord: "Hallo,
Het eerste symbool (100). Betekent de ‘perfecte’ score.
"The perfect score on an exam, test, quiz, or other demonstration of knowledge or skill. On a numeric scale from 0 to 100, the best score is 100, 100 percent correct. Underlined twice to emphasize the accomplishment of not missing a single question. On an alphabetical scale, this would be an A or A+." Het tweede symbool kun je gebruiken op twee verschillende manieren (misschien nog wel meer)
1. "Een puntkomma houdt het midden tussen een punt en een komma. Net als de punt sluit de puntkomma een mededeling af, maar tegelijkertijd maakt hij duidelijk dat er een directe band is met de volgende mededeling."
2. Als een knipoog smiley, vaak gebruik je dan ook nog een haakje sluiten dus ;) Gr,
Maarten"

Antwoorden (1)

Dat is het 100 points symbool. Het wordt gebruikt om aan te geven dat iemand 100 punten van de 100 heeft geschoord op een proefwerk/examen. Wat we in Nederland dus een 10 zouden geven.
Het wordt als emoji gebruikt om aan te geven dat iets helemaal goed is.
bamibal