Technicus 1 doet frigocompressor los - gasleidingen open - tech 2 komt en zegt dat toestel totaalverlies - technicus1 :dit is geen probleem?

Wie heeft gelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Technicus 2 zegt dat de leiding nooit mag openblijven omdat oxideert - hij wil motor niet meer vervangen

Het beste antwoord

Technicus 1 heeft gelijk, mits de leidingen na reparatie eerst vacuüm gezogen worden en daarna pas weer met koelgas worden gevuld.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, er was enkele dagen tussen hun bezoek, kan dat dan intern oxideren in de leidingen op die periode ?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Op een heel minimaal niveau: ja. Maar daar zul je in de praktijk weinig (niets) van merken. De leidingen zijn over het algemeen van koper en of soms aluminium. Dat oxideert niet in een paar dagen weg. En wat dan nog... ? Een heel klein beetje oxidatie in de leiding. Wat kan dat voor kwaad ? Zodra de lucht in de leidingen is vervangen door koelgas is ook de zuurstof weg en stopt het oxidatie-proces sowieso. Je zou je eerder druk kunnen maken over de BUITENkant van de leiding.Die komt continu in aanraking met zuurstof. En daar maakt toch ook niemand zich druk om !?