hoeveel volt LED nodig om mijn halogeen lamp te vervangen?

Hallo!
Ik ben bezig met een verbouwing en gebruik momenteel in de avond uren 500watt halogeen bouwlampen. Nu leek het mij een beter idee om deze te vervangen door LED lampen.
Kan iemand mij uitleggen hoeveel Volt mijn LED lampen moeten zijn om evenveel licht te geven als mijn 500 Watt halogeen lampen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lichtsterkte wordt niet uitgedrukt in Watt of Volt, maar in Lumen. Zorg dat je erachter komt hoeveel lumen licht jouw lamp geeft en zoek een led vervanger met even veel lumen als je huidige lamp. In dat geval leveren ze evenveel licht.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
230 Volt LEDs heb je nodig

Antwoorden (2)

je ledlampen zijn sowiesow altijd meestal 230 of 12v. wat u bedoelt is hoeveel watt de lampen moeten zijn om de 500w halogeen met ledampen te bereiken. dat is ongeveer 55 watt aan ledlampen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je wilt de halogeen lamp van de bouwlampen vervangen, google maar op led voor bouwlamp dan kom je er genoeg tegen 230 volt vervanger 500 watt. maar het gaat nietom de spanning deze is in Nederland al jaren 230 volt. maar om de lichtopbrengst de hoeveelheid Lumen hoe hoger het getal des te meer licht je krijgt , dus een hoog lumen getal met een laag stroomverbruik de hoeveelheid watt geeft een forse besparing op energie.
Geld voor elk soort lamp, want led is niet altijd voordelig PL doet het bij lager opbrengst tot 7 watt nog beter dan led lampen.

groet kwh1