Laadt een USB-aansteker sneller op bij USB3.0 dan bij USB2.0?

Ze zeggen dat alles 3x sneller gaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak niets uit , het cijfer staat alleen voor de data snelheid, de voeding spanning is het zelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je krijgt minnen maar ik snap niet waarom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal! +1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is dan duidelijk, waarschijnlijk zijn die minnetjes bedoelt voor je spatiemisbruik. Helaas heb je dat al snel op een iPhone.

Andere antwoorden (1)

USB is standaard 5 Volt en 500 milliampère (mA)

De maximale laadstoom wordt niet door de USB-standaard vastgelegd. De minimale laadstoom die een USB-host moet kunnen leveren wél; die is dus 500mA. Dit geld voor alle USB-standaarden tot nu toe.

Dit houdt dus in dat een fabrikant van een moederbord, of van een lader met een USB-aansluiting best méér dan die 500mA mag leveren.

Het kán dus dat je inderdaad een 3.0-poort treft die 1500mA kan leveren. In dat geval kan die dus sneller laden dan de standaard 1.0-poort die toevallig maar 500mA.

Dan is ‘ie in dát geval dus inderdaad 3x zo snel met het laden van je aansteker. Maar het heeft niets met de standaard te maken. Die 3.0 slaat op de datasnelheid, niet ook de stroomsterkte.

Is het mogelijk om je USB-apparaat te overbelasten?

Nee, het is niet mogelijk om je USB-apparaat teveel laadstroom toe te dienen. Het USB-apparaat regelt dit zelf door middel van interne soft-en hardware.

Het kan zijn dat een oplader meer laadstroom kan leveren dan het apparaat nodig heeft (bijvoorbeeld door een smartphone met 1000 mA op te laden met een tablet­oplader die 2100 mA kan doorgeven). In dit geval gebruikt de smartphone alleen wat het nodig heeft (1000 mA), er is dus geen risico op oververhitting of ander gevaar.
Ozewiezewozewiezewallakristallix