Mijn `propellortje` van mijn computer gaat op de minuut heel erg hard draaien

je weet wel... die ene kleine propellertje in je computer ofzo... dat gaat om de minuut ofzo heel erg hard draaien...dit gebeurt al een weekje... ik heb deze pc al 6maanden en het is nog nooit eerder gebeurd...
en ik weet heel zeker dat het niet mijn cd dingetje is ofzo.. want die geluid is veel dieper...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk even aan de achterkant van de kast, daar zit een roostertje waar die propellor achter zit. Zit daar veel stof op? Dan kan de ventilator niet genoeg lucht blazen om de processor te koelen, dus slaat hij veel vaker aan. De oplossing: zet gewoon even de stofzuiger op dat roostertje om het stof weg te zuigen. Dan kan je ventilator weer goed koelen, en hoeft hij niet zo vaak aan te slaan.

Dat is je ventilator in je pc, die koelt je processor af. Wanneer het te warm wordt gaat die draaien om de boel van binnen te koelen. Is het erg warm in je kamer, dan draait ie ook harder.

Dan is dat ding aan het vastlopen, dan doet hij het nog net wel of net niet... Zometeen is het geluid weer weg, dan zit die fan vast... Maar dan koelt het niet meer... Dus zoek het op en maak het schoon... En als dat niet meer gaat, moet je er een nieuwe opdoen... Vaak zijn die gewoon te krijgen in een goede pc-handel... Wel doen, want je kunt problemen krijgen zoals doorbranden... Wellicht is het de fan van je videokaart... Of van een ander apparaat... De fan van je proc zal het wel niet zijn, want dat heeft grote gevolgen...

Ik weet niet of hij kapot is of niet, maar ik weet wel dat je een soort koelplatvorm kunt kopen voor (via internet, maar ik denk ook wel bij een computerzaak) 10/15 euro. Dat is een soort verhoging met een ventilator. Die koelt hem dus ook, mocht die van jou niet goed meer werken.

Het kan zijn dat er veel stof in je kast zit. Even goed schoonmaken en kijken of dat helpt.

Bronnen:
Eigen ervaring

Misschien heb je meer programma's of malware op je PC waardoor je processor het heel druk heeft?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100