Waarom zijn er metalen bollen op de kabels van de hoogspanningsmasten?

Je ziet altij d wel van die grijze bollen aan die kabels.Voor de grap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vast niet voor de grap..

Antwoorden (3)

Die zijn om de vogels te waarschuwen,zo is mij verteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze metalen bollen vind je op hoogspanningskabels die op locaties staan waar bijvoorbeeld zweefvliegtuigen of militaire vliegtuigen laag overvliegen. Deze bollen worden geplaatst om de zichtbaarheid van de kabels te vergroten.

Hierdoor wordt de kans dat een vliegtuig de kabels raakt aanzienlijk kleiner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is inderdaad om de zichtbaarheid te vergroten zowel voor vogels als voor vliegende objecten door mensen bestuurd. door de reflectie zien ook vogels deze en vliegen niet op dezelfde hoogte verder, zie het als iets wat in je ooghoeken zichtbaar word daar reageer je oook op.