Hoeveel Watt heeft de ASUS GTX 780 nodig?

Hallo allemaal,

deze zomer ga ik mijn computer maken en ik kom er niet uit hoeveel Watt de Asus GTX780-DC2OC-3GD5 nodig heeft.

Sommige zeggen 700, anderen 600.

Als iemand zou kunnen helpen, graag!

Mijn andere onderdelen zijn:

SSD Samsung 840 EVO 250gb
Harde Schijf WD Blue WD10EZEX
GPU Asus GTX780-DC2OC-3GD5
Moederbord MSI Z87-G45 Gaming
Case Cooler Master Centurion 590
Software Windows 8.1 64 bit
RAM G.Skill 8 GB DDR3-1600 Kit
Cooler Cooler Master Hyper 212 EVO

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

NVidea (de chipfabrikant) geeft aan dat de GPU ongeveer 250W gebruikt en adviseren een systeem met minimaal een 600W voeding.

Persoonlijk zou ik op safe spelen en een zo zwaar mogelijke voeding nemen die je portemonnee en de ruimte in je kast toelaat; het opgegeven vermogen van een voeding geeft de maximaal te dissiperen vermogen weer (zeg maar: het vermogen dat deze kán leveren/verwerken).

Je kunt beter een voeding hebben die op z'n sloffen, met twee vingers in de neus, de gewenste stromen levert, dan eentje die op z'n tenen moet lopen om alles bij te kunnen benen; een zwaardere voeding zal daardoor ook langer meegaan, dan een té lichte (of té krap bemeten) versie.