Mijn iPad geeft steeds weer "Geen AirPrint printers gevonden" Terwijl er wel een is aangesloten. Hoe verhelp ik dit probleem?

Ik heb een Canon Pixma MG3150(AirPrint compatible) met de nieuwste firmware en hij is verbonden met het zelfde netwerk als mijn iPad alleen wanneer ik iets wil afdrukken krijg ik "Geen AirPrint printers gevonden". Wat zou ik kunnen doen om dit probleem te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (2)

Als je printer goed verbonden is met je draadloze netwerk dan zou deze een IP adres gekregen hebben, check op je ipad of je met safari deze printer op IP XXX.XXX.XXX.XXX kunt bereiken, verifieer of je FW op de printer hoger is dan v.2.00 door naar de pagina van de printer te surfen(bijvoorkeur op je iPad dus, dan sla je twee vliegen in één klap)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik kan de printer niet bereiken op het IP, maar dat komt omdat het geen applicatie's host. Zoals ik al zei heb ik de nieuwste firmware(2.010).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die printer heeft een ingebouwde webpagina waar je de status van je cartridges e.d. kunt checken, die pagina moet op z'n minst bereikbaar zijn....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik wilde zeggen is, hoe weet jij dat je printer op je draadloze netwerk zit? En wat die FW betreft ik heb het gelezen, maar veel mensen updaten de FW en herstarten de printer dan niet zodat de nieuwste update niet actief wordt, m.a.w je kunt updaten maar is die update dan van kracht? dat kun je alleen maar uit een status pagina(papier of web) opmaken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn printer herstart. En ik check via mijn modem of mijn printer verbonden is.
Je moet op het Bluetooth knopje klikken of het Connect knopje op je Printer, zet hem in Air modus en voila