Hoe beveilig je een USB stick met een code?

Hoi ik heb laatst een USB stick gekocht en ik wil hem zo maken dat als ie ingeplugt wordt dat je een code moet invoeren om binnen te komen hoe doe je dat?

Toegevoegd na 5 uur:
ik wil namelijk wel dat je op ELKE pc een wachtwoord moet intikken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan niet zomaar. Dat is erg gevaarlijk en op andere besturingssystemen kun je het ook misschien niet gebruiken, zoals Ubuntu. TrueCrypt heeft erg goede beveiliging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
truecrypt verwijderd een bestand bij mij en ik kan het dan niet meer openen dus ik wil geen truecrypt gebruiken en hoezo is het gevaarlijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat de antivirussoftware dan misschien denkt dat het een virus is.

Antwoorden (1)

Daar zijn allerlei handige tools voor, sommige zijn gratis. Als je zoekt op 'encrypt usb stick' vind je diverse mogelijkheden.

http://www.truecrypt.org/
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
moeten mensen dan ook dat wachtwoord intikken als ik op andermans pc die USB inplug ik wil namelijk wel dat je op ELKE pc een wachtwoord moet intikken
paulus811
9 jaar geleden
uiteraard, anders beveilig je de pc in plaats van de usb stick
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, want zolang die mensen geen TrueCrypt hebben of zolang je TrueCrypt niet op je USB-stick hebt gezet in een onbeveiligde ruimte, kun je er niks mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
truecrypt verwijderd een bestand bij mij en ik kan het dan niet meer openen dus ik wil geen truecrypt gebruiken. en ik wil de USB stick zelf dat als je de USB in wil een wachtwoord moet intikken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien BitLocker? Zit standaard op veel PC's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik heb Bitlocker-to-go maar ik kan hem niet openen ook niet als administrator hij zegt "wilt u wijzigen toestaan?" blablabla ik klik op ja en dan gebeurt er niks