Wat voor soort printer moet ik nemen voor folders/posters?

Er zijn tegenwoordig zoveel printers, maar nergens zie ik staan: goed geschikt voor folders/printers. Meestal zie je folders waarvan je denkt dat je eigen printer deze niet zo mooi kan printen (ja oke, het is door een drukkersbedrijf gedaan). Wat voor printer moet ik dan nemen? Ik heb geen hoog budget.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat soort printers zijn er eigenlijk niet voor de gewone consument wil je dit soort materiaal dan zul je toch terecht moeten bij een drukkerij bovendien moet je zelf eens nadenken hoevaak je dat soort dingen gaat afdrukken ? want het is erg duur als je er maar 1 keer in de zoveel tijd iets mee wilt afdrukken dan ben je goedkoper uit als je het gewoon bij de drukkerij brengt alleen als je er veelvuldig gebruik van gaat maken op dagelijkse basis dan worden de kosten per stuk wel aantrekkelijker. misschien kan je een veiling vinden ? maar dan nog ben je al gauw 1000 euro kwijt en bedenk het papier is ook niet goedkoop

Een mogelijkheid (heb ik ooit gedaan) is de aanschaf van een eenvoudige kleurenlaser. Je zult zien dat de toner (je hebt er 4 nodig) duurder is dan de printer. Het is even een aanschaf maar je kunt dan wel duizenden exemplaren in kleur drukken (als je niet al te veel bladvulling hebt). De kwaliteit is heel aardig. Bij een groot volume ben je dan orde grootte € 0,10 per afdruk kwijt. Vergelijk dat eens met de drukker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100