Hoe werkt een HDMI kabel?

Op internet kan ik geen antwoord vinden op de standaard dingen over de HDMI kabel en ik snap er niks van. Ik heb een HDMI kabel met Ethernet gekocht en in me PC en beeldscherm gedaan. Moet ik mijn VGA kabel erin laten? Want als ik die eruit haal dan werkt het niet. En hoe weet ik nou of het werkt? Kan ik het überhaupt laten werken en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De VGA-kabel er uit en de juiste poort configureren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op beeldscherm ook de HDMI ingang instellen.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik gedaan, dan staat er HDMI no signal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gok dat je HDMI en VGA niet van hetzelfde punt komen. Bijvoorbeeld dat de VGA-uitgang van je videokaart is en de HDMI-uitgang van je moederbord (althans van de ingebouwde videokaart van je moederbord of CPU). Er is in zo'n situatie maar een uitgang actief (je zal de videokaart uit je PC moeten trekken om de HDMI dan werkend te krijgen, of in je BIOS moeten gaan rommelen). Zitten de VGA en HDMI aansluiting op het zelfde ijzeren plaatje of zitten ze op verschillende plekken op de achterkant van je PC.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VGA eruit en dan opnieuw opstarten met de HDMI kabel erin. Voor zover ik weet kan je niet eens configureren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.lenovo.com/images/gallery/1060x596/lenovo-tower-desktop-h535-back-7.jpg Dit plaatje is een pc met 2x VGA en HDMI. Grote kans dat 1x VGA+HDMI niet werkt.

Andere antwoorden (1)

hdmi kabel werkt met digitale signalen.
hij stuurt bijvoorbeeld een binaire of hexadecimaal getaal naar het beeldscherm en die leest de code, waar bijvoorbeeld in staat van 5G=rgb(23,61,120) en dat doet hij dan per pixel, conclusie: je hdmi kabel stuurt codes naar je scherm

Toegevoegd na 56 seconden:
dus moet je scherm ingesteld zijn dat hij de hdmi kabel leest en niet je vga kabel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, t bleek dat ik mijn drivers van videokaart moest updaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jaa, ook zeer handig:)