Hoe krijg ik boven kabel internet?

Een tp link werkt niet omdat de ps4 en de router niet op dezelfde groep zitten. Is er een mogelijkheid dat ik dan boven toch kabelinternet krijg zonder een kabel door mijn huis te trekken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
bamibal
10 jaar geleden
Wat versta je onder kabelinternet? Zoals ik het nu lees wil je internet via een draadje, maar dan zonder draadje.
Internet thuis zonder draadje is wifi.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik wil kabel internet dus met een draad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet een kabel trekken he
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een TP Link? TP-Link is een bedrijf welke routers e.d. maakt. Bedoel je een powerline oplossing? Waarbij je gebruikmaakt van het stroomnet om data te versturen? Dat heeft namelijk met groepen te maken. TP-link maakt ook powerline adapters. http://nl.tp-link.com/
escape
10 jaar geleden
Ja, hij bedoelt een powerline adapter. Die doen het inderdaad vaak niet in allerlei omstandigheden, als de verbinding via een omweg verloopt, etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powerline adapters werken op verschillende groepen dmv 'overspraak'; daarvoor hoeven de kabels van de verschillende groepen enkel naast elkaar te liggen... (alleen hoe ver van elkaar en hoe lang parallel?)

Antwoorden (3)

Je wilt dus perse internet over een kabel. Dus geen wifi.
Je wilt alleen geen kabel door je huis.
Dan zie ik maar één mogelijkheid: een kabel langs de buitenkant van je huis.
Beneden door het raamkozijn een gaatje boren en boven ook. Dan trek je er een kabel tussen. Opgelost.
escape
10 jaar geleden
Toevallig zat er in ons huis een tweede aansluiting voor de telefoon op de bovenverdieping. Door dezelfde buis is toen de een netwerkkabel getrokken, dus als dit het geval is, dan is dat ook een mogelijkheid.

Anders buitenom of misschien via een verwarmingsbuis-doorvoer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan gebruik maken van een powerline adapter.
meer informatie over de werking van een powerline adapter vind je terug in de link in bronnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het eens met het advies voor een Powerline Adapter