Zo laag mogelijk is het voordeligst, je houdt alles vorstvrij en bij thuiskomst kun je in een uurtje al weer een aardige temperatuur verwachten als je de thermostaat weer op 20 zet.
Het is wat duur om 8 weken de temperatuur al op jouw thuiskomst voor te bereiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als wij in Spanje zijn,zetten wij hem op 15 graden.
12 jaar geleden
15 graden. Dan is het als je thuiskomt ook niet ijskoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 graden bij langdurige afwezigheid. Dat is voldoende om op tijd de thermostaat op evt. strenge vorst te reageren. Bij weekendje weg 16 graden (net als nachttemp en vloerverwarming), omdat opstoken dan in verhouding meer kost dan gewoon aan laten staan.Het meest ideaal is een programmeerbare thermostaat waarbij je op de ochtend zelf naar 18 graad gaat. Bij thuiskomst dan op juiste instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo rond de 15 graden is uitstekend, vergeet niet, dat er in die 8 weken geen deur meer open gaat en de meeste warmte in huis blijft.
Het kost dus niet zo veel energie het huis op 15 graden te houden.
De gordijnen open laten, dan kan er bij zonnig weer, veel warmte binnen komen. ( slaat je verwarming af)
Beneden de 15 gr, gaat het vocht in je huis condenseren, kunnen hout en bepaalde stoffen gaan schimmelen, kromtrekken, kleding gaat muf ruiken , zilvervisjes en ander ongedierte kan zich ontwikkelen , behang los laten enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet voor niets de goeroe van de maand +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zo, Linda, heb je de warmte van je buren?
Of woon je in een warm land?
Als je zo lang weg bent 10 graden. Je kunt de buren vragen of ze het op de dag van jullie thuiskomst op de normale temperatuur zet? Ook is het vaak mogelijk het apparaat te programmeren of via internet, vanuit Spanje, hoger te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15graden. (eddijst heeft al gezegd waarom)
Daarnaast kan je de temperatuur van het cv-water lager zetten, opwarmtijd is niet belangrijk als je lang weg bent, capaciteit ook niet als ie zo laag staat en alle deuren dicht zijn.
Een lage cv-temperatuur is zuiniger. (beetje vergelijkbaar met rustiger rijden in een auto)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongeveer 15graden Celsius. dan heb je het ten minste niet koud als je thuis komt. maar je kunt hem ook uitzetten.