Bestaan er led-lampen in de vorm van een gloeilamp met grote fitting met een lichtopbrengst van plm 100 Watt?

Bij o.a.AH ka ik uitstekende ledlampen krijgen maar die met 27W geven te weinig lichtopbrengst. Bestaan er sterkere lampen van dit soort, of moet ik overstappen naar de spaarlampen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In de vorm van een gloeilamp is de lichtopbrengst meestal tot vergelijkbaar met maximaal 75 wat, bijvoorbeeld die van Philips. Je kunt wel in een soort van maiskolf-vorm lampen bestellen bij webshops en eBay. De lichtkleur is daarvan echter niet altijd optimaal. Een alternatief is dan een spaarlamp in spiraalvorm of soms afgewerkt als bol of peervorm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een armatuur met twee Led lampen van ongeveer 500 lumen per stuk kan ook. Of op plaatsen waar de lamp kort brand een Halogeen lamp van ongeveer 80 watt.

Andere antwoorden (1)

Hier is nog een zwaardere(maar wel prijzig):
PAR 38 LED spot Rexx Plus 24 Watt E27 dimbaar (Vervangt 125W) IP54:
http://www.ledlampendirect.nl/par-38-led-spot-rexx-plus-24-watt-e27-vervangt-125w-ip54-dimbaar.html