hoe maak ik een samsung charger?

ik heb het al ooit geprobeert om een oplader te maken maar ik weet niet of dat slecht is voor mijn s4 mini om er een 9v batterij aan te hangen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Alle telefoons met een USB-aansluiting moeten met 5 V gevoed worden. Rechtstreeks voeden met 9 V is dus niet aan te raden.
De Samsung S4 mini heeft een micro USB aansluiting waar je elke USB oplader van 5 V 1A voor kunt gebruiken. Zelfbouw heeft weinig zin, voor een paar euro koop je een komplete stekkervoeding of auto-oplader, losse onderdelen zijn duurder en je hebt het risico van verkeerd aansluiten.....