Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil 2 computers tegelijk op mijn oude laserprinter aansluiten kan dit?

nu steek ik de stekker van de computer waarmee ik printen telkens in de printer. dit is erg onhandig dus ik vroeg me af of dit opgelost zou kunnen worden. ze zijn verbonden met parallel printer kabels.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaan ook oude printerservers; een klein kastje met een ethernet en parallelle aansluiting; daarmee kun je van bijna elke oude printer een netwerkprinter maken.
Voordeel: de andere computer hoeft niet aan te staan.
Nadeel: je moet hem ff configureren en die parallelle printerservers zijn misschien niet zo heel eenvoudig meer te krijgen.
Als het een wat grotere printer is, kan er evt. gewoon een netwerkkaartje ingestoken worden en zo als netwerkprinter gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Printservers zijn nog erg veel te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die HP Jetdirects krijg je inderdaad wel via Marktplaats en co.

Andere antwoorden (2)

Je kunt ze niet letterlijk tegelijk aansluiten, maar met een printer switch met AB knop om tussen de twee computers te kunnen switchen. Het zal lastig zijn om ze nieuw te vinden, maar op marktplaats staat deze : http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/printerbenodigdheden/m724695970-printer-switch.html
(Lees meer...)
gvrox
10 jaar geleden
Als de 2 computers samen in een netwerk zitten kan je de printer op 1 aansluiten en dan delen in Windows
Op de printer gaan staan met je muis dan rechter muis knop en delen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus. Simpelste oplossing. Al moet de "printer"computer wel aan staan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding