Kan ik overstappen met Glasvezel?

Hallo,
Ik heb sinds 3 jaar internet, bellen en telefonie via een glasvezelkabel. Deze glasvezelkabel verving destijds mijn coax-kabel die door het huis heen liep. deze glasvezelkabel is hier dus vanaf de meterkast voor in de plaats gekomen. Deze kabel is uiteraard ook verbonden met een modem van KPN. KPN is volgens mij ook de enige provider die deze glasvezeldiensten levert !?

mijn vraag is dus: Kan ik overstappen op bijvoorbeeld UPC of Ziggo ondanks dat ik een glasvezelkabel door mijn huis heb lopen(en dus geen coax-kabel meer)? Of ondersteunen deze providers geen glasvezelkabel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je kunt overstappen naar UPC of naar Ziggo (één van de twee afhankelijk van je woonplaats). Dan wordt je glasvezel werkeloos. Dat je geen coax in je huis hebt is niet belangrijk, het ligt wel voor je huis onder de stoep. Ze maken dan een aansluiting in je huis. Maar er zijn vele glasvezelproviders, alleen horen Ziggo en UPC daar niet bij, dat zijn coax-kabelbedrijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100