Kan ik mijn laptop aansluiten op mijn wat oudere tv?

Specificaties:
Laptop--> HDMI
TV--> vga, s-video en scart.
Ik wil op mijn tv gebruiken als tweede scherm.

Nu heb ik dit al met een HDMI-dvi kabel + dvi/vga omzetstuk geprobeerd alleen dit werkte niet. Ik heb wat rond gesnuffeld en volgens mij heb ik een omvormer nodig. Alleen heb ik een hdmi vga omvormer nodig of vga hdmi omvormer, of maakt dat geen verschil?
Is het ook mogelijk op een andere manier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
wat werkte er precies niet met die hdmi dvi vga omzetting ?
wel beeld geen geluid of helemaal niets ?
Als je wel beeld geen geluid hebt dat is wel normaal
maar bedenk ook dat een oude tv analoog is
en dat jouw laptop alleen een digitale uitgang heeft
en dat de omvormers die er (nog) zijn vaak als hoogste standaard vga hebben(of s video) beide passen dus niet op je laptop
ik vrees dat je laptop te hoog is voor de analoge tv en dat het dan technisch nog wel kan maar dat de kwaliteit het het geld en de moeite niet waard is.
Dus mijn advies is sla deze stap over en toch koop een lcd monitor/tv
al is het maar een kleintje.

Of beter nog koop een gewone monitor met dvi aansluiting en gebruik die kabel die je al hebt.
want gewoon surfen op tv is niet echt "je van het"
daarin tegen is een gewone monitor dan toch stukken beter wil je het eigenlijk alleen gebruiken voor netflix ? of video streamen Dan kan het, met een converteer setje maar toch je kan je geld beter investeren in een platbeeld tv (hoeft niet smart te zijn)
er zijn wel losse smart modules te vinden in een later stadium Sla je al deze adviezen in de wind dan heb ik nog wel een converteer setje voor je ;) voor een klein prijsje. PB me maar. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kreeg geen beeld en geen geluid, de tv gaf aan geen signaal binnen te krijgen.
Ik kan de kabel die ik heb nog omruilen voor een omvormer mocht dat een oplossing zijn, de kabel zelf kostte ook al best duur.
Wat ik van een omvormer begreep is dat je een vga vga kabel nodig had voor de tv naar de omvormer en hdmi hdmi kabel voor de omvormer naar de laptop. Of zou dit niet zo makkelijk gaan? Hoeveel zou een kleine tv (misschien tweedehands) kosten met dvi/ hdmi? Ik heb hier eventueel ook nog een hdmi-hdmi kabel liggen. Ik wil het gebruiken voor mijn dagelijkse computer gebruik. Dit is surfen op het net, gebruik maken van een 3D-CAD programma en films kijken, Netflix gebruik ik niet gewoon downloaden en afspelen of online kijken. Wat doet een converteer setje precies? Daar ben ik eerlijk gezegd niet bekend mee :)

Antwoorden (1)

Je hebt een omvormer nodig met vrouwelijk HDMI en mannelijk ofwel een SCART stekker, of ander, een gele, rode en witte mannelijke tulpstekkers.
Advies geven is lastig omdat ik van geen van beide toestellen de specs ken.