Wil de 4 baterijen van 1.5 v vervangen voor een adapter, welke adapter?

Voor mijn crosstrainer werkt het scherm op 4 batterijen a 1,5 volt en wil dit gaan vervangen voor een adapter. De aansluiting is er welke adapter moet ik kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

(Ik ben er even vanuit gegaan dat de batterijen in serie staan; kun je beter even checken voor de zekerheid: de platte kant van de ene batterij duwt tegen hetzelfde metalen plaatje als de kopse kant van de volgende batterij, of de batterijen liggen in de lengte tegen elkaar.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heh, dit antwoord was bedoeld als aanvulling op mijn reactie op je vraag hierboven, waar ik schreef:
"Je moet de stekkertjes passend zien te krijgen natuurlijk (ofwel door een adapter te kopen met de juiste stekker, ofwel door er eentje aan vast te solderen), en je moet zorgen dat de adapter 6 volt afgeeft.
Daarnaast zal de adapter voldoende vermogen moeten kunnen leveren; ik kan me echt niet voorstellen dat een probleem zal zijn voor een schermpje dat door batterijen wordt gevoed normaal, maar -in principe- het wattage van de adapter mag niet kleiner zijn dan dat van het schermpje (mag wel groter)."
Heb je een oude telefoon lader? (mini of micro usb?)

Die zijn 5 volt, dat moet prima lukken.

Wel moet je dan de stekker er af knippen en de draden verbinden uiteraard.

Als er in je apparaat 4 batterijen gaan is het of 6v (4x1,5Volt)

Of indien je er oplaadbare batterijen in zou doen, 4x1,2 = 4,8Volt (telefoonlader geeft 5Volt dus geen enkel probleem)

Waarschijnlijk gebruikt je schermpje bijna niks dus een telefoon lader van 500mA zou hoogstwaarschijnlijk al ruim voldoende zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
O, ik lees nu dat de aansluiting er al is zeg je...

Wat voor crosstrainer is het? (Merk/type?)

Toegevoegd na 3 uur:
Na je reactie heb ik even verder gezocht, zie mijn bovenste bron voor informatie wat voor adaptor/voeding je nodig hebt.

Op de onderste bron heb ik een link gezet naar zo'n adaptor, (nederlandse webwinkel)

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die heeft heel wat meer voeding nodig dan ik dacht, via mijn bovenste link zie je dat iemand dat heeft uitgezocht, 2000mA oftewel 2 ampere. (6Volt) Zie de laatste toevoeging op mijn antwoord.