kan je een oneinge stroombron maken

hoe dan ook,
of gewoon iets wat altijd draait of beweegt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Officieel kan het niet en het gaat in tegen alle natuurkunde wetten. Maar als je op internet zoekt, kom je ze wel degelijk tegen!
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die er simpelweg op udit zijn om je een pdf te laten kopen met “gouden” instructies, maar tussen alle nepperij zijn er ook echte!

Wat je vooral tegen komt zijn (elektro) magnetische generatoren. Zo heb je dus de generatoren die werken op alleen vaste magneten en sommige op vaste magneten en spoelen. Je hebt ook systemen die werken op het “back-EMF” systeem: een spoel die uit twee draden bestaat als de spoel magnetisch wordt gemaakt en uitgeschakeld wordt, ontstaat er een korte piek in spanning die via de andere draad opgevangen wordt. Als het ware heb je dan twee circuits met allebei een accu die je (automatisch )kan afwisselen als de ene accu bijna leeg is. Dit is dus een perpetuum “beweging” die kan blijven doorgaan tot de accu’s het kunnen begeven.

Je hebt ook de zogenaamde “all magnet motors” die dus puur draaien op magnetisme van vaste magneten. Denk hierbij aan de de recente “yildez-motor”
http://www.argusoog.org/2010/04/the-yildiz-all-magnetmotor-presentatie-aan-de-tu-delft-op-20-04-10/
het principe is al erg oud, een uitvinder van de jaren ’70 reed ook rond in een elektrische wagen met een soortgelijke generator. Hij hoede alleen met de hand de generator een draai te geven, ging in de auto zitten en wachtte het juiste voltage af en drukte op een knop om de motor te starten.
Ook heb ik ooit een houten blokje gezien - in een video – met twee rechtopstaande staafjes van een centimeter of 30 lang, een centimeter of 3 dik die spontaan stroom geven. De jongen in de video hield een gloeilamp tegen de staven aan (plus en min) en de gloeilamp ging branden. De ene staaf bestond uit een legering van 33 metalen, de andere staaf iets meer. Helaas kan ik veelvan it soort “onmogelijke” uitvindingen iedere keer niet meer vinden, vaak zijn de links na een tijd “dood”.
Er was ook ergens een youtube video van een soort slinger die gedeeltelijk op zwaartekracht en magnetisme werkt. Ook deze kan ik helaas niet meer vinden. Ook zijn er zwaartekracht “motors” en Nikola Tesla had radiant energy, oftewel kosmische straling omzetten in stroom. Vergeet niet dat de RFID chip werkt door het principe “straling omzetten in energie”!

Geloof die mensen die schreeuwen dat gratis energie niet kan, maar ga zelf op onderzoek uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De vier hoofdwetten van de thermodynamica Verhinderen dat. Heel simpel uitgedrukt: De hoeveelheid energie die we hebben blijft altijd gelijk. We kunnen energie wel van vorm veranderen. Daar mee word bedoeld dat we bijvoorbeeld elektrische energie kunnen omzetten in bewegingsenergie. We kunnen dus geen energie maken uit het niets, en dat is nu net wat je nodig hebt om tot in het oneindige energie te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De hoeveelheid energie die we hebben blijft altijd gelijk" Is het niet zo dat we juist niet meer energie kunnen maken dat er is, maar wel kunnen verliezen? (denk aan ruimtereizen) voor de rest een plusje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Energie gaat niet verloren. Het warmt de ruimte een beetje op. Dat moet je op een grotere schaal zien. We krijgen ook 1000wat per vierkante meter van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm daar heb je een punt, van die kant had ik het nog niet gezien ;) maar de energie die er is in het heelal, is niet per definitie onze energie toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onze samenleving is energie van die gene die het in een bruikbare vorm kan aanbieden aan anderen. Die verkoopt het dan aan ons.
Nee, je breekt dan de tweede wet van thermodynamica.

Er gaat altijd nuttige energie verloren. Met de tijd zal de bron opraken, het wiel stoppen met draaien, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het kan niet. alhoewel ik heb al tijdje een idee in mijn hoeft hoe je iets zou kunnen maken dat altijd blijft draaien en uit die rotatie kun je weer energie halen. Ik heb proberen uit te leggen aan 2 mensen maar die begrepen er niks van. Ik weet niet of ik het ooit nog ga maken......

Toegevoegd na 23 seconden:
met maken bedoel ik proberen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is een mooi woord voor: perpetuum mobile.

Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend, spreek uit: per-pee'-tu-um mo'-bi-lee) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit "niets". Men spreekt dan van een perpetuum mobile van de eerste soort. Een perpetuum mobile van de tweede soort is een apparaat dat in staat is warmte geheel om te zetten in mechanische arbeid. Ook dat is in de praktijk onmogelijk gebleken. De eerste wet van de thermodynamica stelt dat een perpetuum mobile van de eerste soort niet kan bestaan, en de tweede wet van de thermodynamica dat die van de tweede soort niet kan bestaan. En hoewel die wetten al meer dan een eeuw oud zijn worden er elk jaar nog octrooiaanvragen gedaan voor dergelijke apparaten. Vaak worden bijzonder ingenieuze redeneringen gevolgd, maar bij nadere beschouwing van deze apparaten blijven er toch steeds de volgende twee opties over: of het apparaat werkt niet, of er is toch een verborgen energiebron aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van of we slavernij voor een bepaalde groep mensen weer instellen, zouden we mensen hun leven lang, bij wijze van spreken, op een fiets kunnen zetten en stroom laten opwekken.

denk niet dat dat ethisch verantwoord is;)

maar in die zin zou het oneindig kunnen wezen zolang er mensen bestaan, fietsen en dynamo's :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee...

sorry meer kan ik er niet van maken.
iets wat het meest in de buurd komt is een zonepaneel in de ruimte, dat deze 24/7 zonlicht heeft maar ook deze gaat kapot.
aleen iets met 0 onderdeelen zal nooit kapot gaan.
dus onmogelijk.:)