Waarmee vervang ik deze 0.33Ohm draadgewonden weerstanden?

Deze 2 weerstanden worden verschrikkelijk heet. Ik heb begrepen dat dat niet klopt. Daarom is de condensator en zijn de drie bruggelijkrichters al vervangen. Helaas worden de weerstanden nog altijd heet. Ik wil ze dus vervangen. Volgens de handleiding is het 2x een weerstand van
0.33Ohm, 10% en 5watt.

Ik kan deze niet vinden in een Nederlandse webshop. Kan ik ze misschien beter vervangen door 1 weerstand met een hogere waarde? en welke waarde moet dat dan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt erop dat die weerstanden de stroomsterkte beperken. Als je daar een weerstand met ene hogere waarde inzet, wordt de stroomsterkte lager. Je zou de weerstand evt. ook van een koelvin kunnen voorzien...

Het beste antwoord

Als een weerstand 5W stookt, wordt hij inderdaad behoorlijk warm. Dat is gewoon een kacheltje.
Maar zolang hij heet is, werkt hij goed, en hoeft niet vervangen te worden. Dat heeft geen enkele zin.
Als je bang bent dat je je handen verbrandt, kun je hem vervangen door 2 keer 0,15Ohm in serie, of 2 keer 0,68Ohm parallel, of 3 keer 10Ohm parallel. Allen in 5W uitvoering.
Reddie