Is het verstanding om een CV ketel te huren inclusief onderhoudscontract?

Wij zijn eigenlijk toe aan een nieuwe CV ketel, en denken aan huren inclusief een onderhouds contract. Is dit slim, of kun je beter een ketel kopen, en een monteur laten komen als het nodig is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het huren ("leasen") van een ketel heeft als bijkomend voordeeel dat het inclusief onderhoudscontract is. Als u toch al van plan was (bij kopen) een onderhoudscontract af te sluiten, is leasen goedkoper. Bovendien wordt u na een aantal jaren sowieso eigenaar van de ketel. NB Soms kunnen bij leasen ook de installatiekosten meegefinancierd worden. Kortom: Kopen is voordeliger indien geen onderhoudscontract, leasen is aantrekkelijk indien u sowieso een onderhoudscontract wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Huren is over een aantal jaren gezien, duurder dan kopen. Je bent verplicht om je ketel jaarlijks na te laten kijken en schoon te laten maken, dus dat onderhoudscontract is oke, ook bij kopen. Het is over de jaren dat zo'n ketel meegaat, goedkoper om te kopen en er een onderhoudscontract bij te nemen, dat is handig want dan maakt de monteur ieder jaar een afspraak met je. Zodat je niet vergeet je ketel het jaarlijkse onderhoud te geven. Vergelijk wel de prijzen bij de verschillende leveranciers in je omgeving, deze kunnen nogal uiteen lopen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Een cv ketel gaat ongeveer 15 jaar mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een onzinnig antwoord. U hebt geen verstand van zaken, maar kopieert alleen wat infomatie van Internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf een huurketel in een bijgebouw en een koopketel in het hoofdgebouw, de huurketel gaat eruit, zodra ik er 1 kan kopen, bedankt voor het compliment :) Ik betaalde aan de onderhoudskosten van de ketel dit jaar bijna 70 euro, dan nog ben je veel voordeliger uit met een gekochte ketel.