zijn er lampen die een hele kamer kunnen verkleuren?

zijn er lampen die je kamer in een bepaalde kleur kunnen verkleuren? Die je dan bijvoorbeeld aan de muur hangt en dan geven ze kleurlicht ofzo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je hebt de Philips Livingcolours series: http://www.philips.nl/c/mood_livingcolors_su_nl_consumer/337898/cat/nl/#filterState0=MOOD_LIVINGCOLORS_SU_NL_CONSUMER%3Dtrue;compareState0=id0%3D%2Cid1%3D%2Cid2%3D%2CcompareView%3Dfalse;productState0=page%3D1%2Csort%3Dsubcat_asc_group
Deze lampen kunnen allerlei kleuren worden, met een afstandbediening.
Als dat je te duur is, ik zag van de week bij de Action gekleurde ledlampen. Die hebben gewoon een E27 fitting, en passen dus in de meeste kamerlampen. Die werken ook met een afstandbediening, en kosten iets van 10 euro per stuk (dacht ik)

Toegevoegd na 14 minuten:
in reacties zegt crea dat Living Colours erg tegenvalt. Ik denk dat de beste oplossing dan is om bij 1 of meerdere lampen die al in je kamer zijn van die speciale LED lampen met kleur afstandbediening er in te draaien.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Living colours kleurt maar een klein deel van de kamer. Wij hebben al jaren zo'n lamp en vonden vanaf het begin, het bereik van de kleur zwaar tegenvallen.
Je kunt op allerlei manieren met lampen je kamer "kleuren", het probleem is echter dat dan ook alles in de kamer dezelfde kleur krijgt. Je ogen wennen dan aan deze kleur zodat je toch weer vrijwel alles ongekleurd waarneemt. Een oplossing zou kunnen zijn: witte muren met lampen in de gewenste kleur verlichten en met een extra gewoon witte lamp alles behalve de muren aanlichten. Al met al toch een tamelijk ingewikkelde zaak! (In theaters wordt soms dit effect gebruikt)