mijn olympus e-420 heeft een wazige "zoeker"hoe los ik dit op?

Ik was dit weekend in een wat vochtige omgeving waarvan ik vaak snel naar binnen en naar buiten moest. nu is mijn zoeken (plek waarin je kijkt om te zien wat je fotografeert) wazig. kan iemand mij een oplossing geven hoe ik het weer scherp krijg.

Mijn foto's zijn wel scherp! Alleen de zoeker blijft wazig.

Toegevoegd na 25 minuten:
rechts van de zoeker zat een kleine regelaar om de zoker schep te stellen. hier heb ik aan gedraait en het was weer goed.

Even voor de mensen met hetzelfde probleem :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.8K

Het beste antwoord

Naast de zoeker zit een wieltje met daarbij een plusje en een minnetje. Hiermee kan je de sterkte van de zoeker bepalen, alsof het een bril is.
Zo zorg je ervoor dat je in principe altijd onder bril kan fotograferen en wel je beeld scherp hebt.

Ik had hetzelfde probleem bij fotograferen met de camera van mijn schoonvader. Maar hij had geen last van de onsterkte. Bleek het dus inderdaad te liggen aan dat de zoeker was aangepast aan zijn brilsterkte.

Wanneer ook de foto's niet meer scherp zouden worden kan het objectief een halve milimeter scheef zitten. Heb ik eens gehad. Lang gezocht maar uiteindelijk de oplossing gevonden: een klikje met het objectief. Ik bleek het knopje naast de lens te hebben ingedrukt bij het uit de tas pakken.

Een laatste optie is langs de opticien gaan. Maar dat zou je wel gemerkt hebben ;)