Waarom is er geen radio/CD- speler te koop, waar ook een korte golf (wereldontvanger) op zit?

Ik heb deze vraag al bij diverse fabrikanten gesteld maar niemand kan mij daar een antwoord op geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Is inderdaad niet te vinden,ik denk dat het niet interessant is om dit te fabriceren omdat er waarschijnlijk te weinig vraag naar is. Groeten.

Toch wel! Kijk op:

Om korte golf goed te kunnen ontvangen heb je een speciale antenne nodig. De golflengte van de FM band is 3 meter -> antenne lengte 75 cm (kwart golf). Bij de korte golf is 40 - 80 – 160 meter -> antenne lengte 10-20-40 meter (kwart golf). Conclusie; het sprietje aan een auto en op een radio/cd-speler is ideaal voor de FM band, maar eigenlijk totaal ongeschikt voor de korte golf. Zonder speciale antenne ontvang je wel wat, maar niet optimaal. Wellicht om te voorkomen dat mensen gaan klagen over die k*t ontvanger van merk XYZ is het vanuit marketing beter de mensen maar een speciale kortegolf radio te laten aanschaffen. Een combinatie (auto)radio werkt nooit zo goed als een losse korte golf ontvanger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100