laptop beeld blijft zwart, maar de rest doet het, wat nu?

Als ik mijn laptop opstart hoor ik alles zoals het normaal hoort, alleen krijg ik geen beeld. Ik had dit eerst vaker maar na veel proberen ging hij altijd wel weer aan, tot nu dus. Ik heb ook al geprobeerd de aan/uit knop een minuut ingedrukt te houden, kabels eruit en erin, maar niks helpt. Het is een compaq.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werkt een externe monitor wel?
Helpt schakelen tussen de mogelijke aansturingen van een interne/externe monitor (vaak Fn+F8).

Antwoorden (3)

ik heb hier zelf ook last van. voel even of links je scharnier heet is van je laptop naar je beeldscherm. als dat zo is laat hem even een paar uurtjes afkoelen.

als je je laptop dicht doet zorg dan dat je je stroom er uit haalt. en zodra hij weer aan staat er in doet.

haal de accu er even uit en doe hem er weer opnieuw in en start hem weer op

als je zwart beeld krijgt nog steeds moet je het stroom er uit halen , dicht klappen en dan weer open doen en stroom er weer in

als het nogsteeds zwart blijft dan moet u hem laten repareren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens met een zaklamp op het scherm te schijnen.
Als je dan iets van je desktop kunt zien dan werkt de verlichting niet.
Meestal is dan de voeding van de verlichting stuk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht is het backlight van het scherm. Repareren is vaak even duur als een nieuwe laptop aanschaffen.
Inderdaad met zaklamp erop schijnen, zie je iets dan is het backlight.
Zie je niets is wellicht de connector of los (zit in de scharnier) of er zit een breuk in.
Deze connector zit in veel gevallen vast aan het scherm, wat betekend of repareren of nieuwe laptop aanschaffen...

Als je de laptop wilt gebruiken zou je eventueel ook (indien aanwezig) beeldscherm aan kunnen sluiten op VGA / HDMI out