Horloge gekocht in USA, blijkt beschadigd, wat nu te doen?

Oke, hier de uitleg:

Ik heb een horloge gekocht bij een juwelier in New York. Het horloge heb ik inmiddels ontvangen maar het blijkt beschadigd.
Ik heb er 120 dollar voor betaald + verzendkosten (in NL kost het horloge 269 euro). Ook heb ik (beetje verwacht van te voren) een invoerheffing van de douane moeten betalen a 38 euro.

Nu heb ik de verkoper benaderd en die zegt: stuur maar terug en je krijgt je 120 dollar terug.

Dat kan ik natuurlijk doen maar dan nog kost het hele verhaal me ruim 50 euro (verzendkosten vanuit NY, btw heffing en de verzending terug naar NY). En, dan heb ik nog geen horloge.

Als ik hem vraag een nieuw horloge te sturen dan is de kans groot dat ik weer 38 euro moet betalen aan invoerheffing (hij verstuurt niks als GIFT).

Dus ik zit met het dilemma: 1) 50 euro weggooien en 120 dollar terug krijgen) of 2) een horloge met een buts erop dragen.

Ik heb nog 1 dingetje achter de hand: ik heb de transactie nog niet beoordeeld op Ebay. Ik kan hem dus nog heel slecht beoordelen (wat verkopers verschrikkelijk vinden), als ik zou willen.

Wat vinden jullie? Hoe dit af te handelen?

Zie foto, er zit een streepje in de rand als beschadiging (bij getal 70)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat echt een kras/buts of gewoon een 'feature'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een echte buts (die er niet hoort)

Antwoorden (4)

Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen om er nog eens weer zoveel geld aan te spenderen. Kun je niet met de verkoper overeen komen dat hij je een deel van het aankoopbedrag terugbetaalt als compensatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt redelijkerwijs niet van de juwelier verwachten dat hij opdraait voor jouw verzend- en importkosten. Als jouw horloge de beschadiging tijdens het transport heeft opgelopen, valt de juwelier al helemaal niets te verwijten.
Ik denk dat dit hoort bij het risico dat je loopt als je iets van veraf importeert omdat het daar goedkoper is. Horloge met butsje dragen is de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk zou het zo laten nu het is als het horloge verder prima werkt. Begrijp dat je best flauw hierover bent maar bedenk wel hoeveel tijd en hoeveel energie je er in moet steken om je doel (een gaaf horloge) te bereiken. Als jouw deze energie jou allemaal waard is zou ik hem terugsturen met alle risico van dien (terugvordering invoerheffing en bij nieuw exemplaar overnieuw invoerheffing) Allemaal een hoop werk en dan mag je nog hopen dat het horloge verder ongeschonden bij jouw leverancier weer terug komt. Voor hetzelfde geld loop je met je horloge tegen iets aan en heb je ook een beschadiging. Resumerend den ik dat jouw actie die $120,00 + €38.00 niet rechtvaardigt. Denk dan dat je sneller en beter af bent om hen hier in nederland ter reparatie aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou een klacht indienen bij juwelier