Weet iemand hoe je met een foto/filmcamera (in mijn geval de Nikon D5000), tv/beamer-schermen kunt filmen? Alvast heel erg bedankt!

Ik zou graag de video-installatie die ik op een tentoonstelling het gemaakt, willen registeren met een camera, voor in mijn archief. Echter, als ik film terugkijk, zie ik allemaal strepen op de video-schermen.Kan ik wellicht iets wijzigen in de instellingen van mijn camera waardoor de strepen niet worden waargenomen/geregistreerd door mijn camera?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Antwoorden (1)

Zorg er voor dat het aantal hertz van uw camera op 50 staat en je op pal filmt. (Dit zijn de Nederlandse TV instellingen) Kijk ook eens of het aan passen van je fps frames per secondes helpt. Probeer het anders als eerst eens thuis op een aantal beeldschermen uit.
suc6