Ik ontvang alleen Nederland 1 in HD en de rest in analoge kwaliteit, hoe kan dat?

Ik heb een analoge aansluiting en alleen nl 1 kan ik in hd kijken de rest van de zenders is analoog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Ik denk dat dit standaard is, wij hebben het namelijk ook. Heel handig als je voetbal wilt kijken :)
Heb jij ziggo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de voetbal is het leuk ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij ziggo in het pand waar de tv staat?
Als je alleen Ned1 digitaal kunt bekijken, en de rest alleen analoog, dan is waarschijnlijk je smartcard niet goed geactiveerd. Probeer je smartcard nog eens te activeren, of bel de helpdesk van je tv-provider.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat het dit is, wij hebben niks erbij gekocht voor digitaal te kijken. Dus wij kijken in feite gewoon anoloog en hebben ook Ned1 HD...
bamibal
11 jaar geleden
Maar dan is Ned1 wel digitaal, anders kan het niet HD zijn. Je tv heeft mogelijk wel een digitale tuner. Zonder smartcard, of met een niet-geactiveerde smartcard, kun je dan allen Ned1 digitaal bekijken. Als je ook andere zenders digitaal of in HD (indien beschikbaar) wilt zien, heb je dus een smartcard nodig.
Naar alle waarschijnlijkheid schakelt je TV op Ned 1 automatisch op digitaal HD. Via alleen analoog is HD TV n.l. niet te ontvangen. Het digitale signaal is zowel bij ZIGO als UPC en andere providers gewoon op de kabel aanwezig, dus al je provider dit signaal open heeft gezet (geen codering) voor NED 1 en je TV schakelt hier dan automatisch op in, heb je inderdaad HD TV. Wil je de rest ook in HD ontvangen, dan zal je het abonnement moeten uitbreiden naar het digitale pakket, maar dat kost wel weer extra eurootjes.
Pak je handleiding er even bij, daar zal vast wel het een en ander over HD in staan beschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je provider Ziggo is dan klopt dat.
Ned 1 is niet gecodeerd. Voor de rest van de zenders moet je je aanmelden. (En een smartcard hebben.)
Overigens kost de standaard digitaal pakket bij Ziggo je niks extra. (Extra pakketen natuurlijk wel.)