Is er een kwaliteitsverschil tussen HDMI-splitters?

Drie HDMI-apparaten, twee aansluitingen. Ik moet het dus gaan splitten. Waar moet ik op letten of maakt het niks uit welke splitter ik koop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke 3 app. heb je dan ?

Antwoorden (3)

HDMI is digitaal. Of het werkt, of het werkt niet. Je moet dus kijken naar het gemak dat je zoekt en eventueel het ontwerp van de splitter als je modebewust bent ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HDMI switch.... zijn er in talloze uitvoeringen. Hand matige uitvoering kost ca. EUR. 25,00 tot EUR. 35,00 (de prijs is veelal afhankelijk van het aantal ingangen. Daarnaast heb je uitvoeringen welke over een eigen AB beschikken en/of via een "leer functie" ingesteld kunnen worden, waardoor ze gelijkertijd met een andere AB kunnen schakelen. ( dit soort switch zit in de prijsklasse v.a. EUR. 145,00. Als laatste zijn er uitvoeringen met b.v ingebouwde converters en/of signaal versterking, maar dan ga je snel naar prijzen van EUR. 800,00 en meer.

Voor de kwaliteit van het signaal hoef je niet bang te zijn bij een switch, het signaal wordt n.l. altijd 1:1 doorgeschakeld, dus zonder verlies.

b.t.w.
Een -splitter- wordt gebruikt om meerdere monitors c.q. eind apparatuur aan te sturen, ik heb uit je vraag begrepen dat je meer basis apparaten hebt (mediabox, Blu Ray player, NMT enz.) en dat het niet gaat om eind apparatuur ?, van daar dat ik antwoord heb gegeven op basis van een switch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een HDMI switcher hebben er zijn switcher die op twee manieren werken. Een auto switcher ziet welk aangesloten apparaat aanstaat en schakelt deze door naar je TV. Een manueel bediende dan moet je zelf kiezen welke doorgeschakeld moet worden. De kwaliteitsverschillen bij manuele switchers zullen miniem zijn. Echter bij automatische switchers komt wat meer kijken en deze kunnen ook extra`s in zich hebben dus zal het wel alle waar naar z`n geld zijn.