Hoe kan je ipad meedraaien op elke zeer kleine beweging?

Ik heb een ipad en ook een spelletje daarop waarbij de kleinste beweging van de ipad zichtbaar is in het spelletje (balletje gaat rollen) dus als ik mijn ipad aan een kant maar een fractie optil gaat het rollen. Hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In een Ipad (vanaf Ipad 2) zit een (optische) gyroscoop of Ringlasergyrokompas verwerkt. De werking van een gyroscoop kan je vinden via de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo stratostyx, ik ben niet de vragensteller maar vind je antwoordt zeer waardevol. Heb zelf een ipad(mini) en aan deze vraag nooit gedacht. Kan jevtoch zien hoe van zelf sprekend we het vinden dat een apparaat dit gewoon allemaal doet. Leuk dit antwoordt, ik ga mij hier eens verder in verdiepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Maartenboy,
Ik ben blij dat u het waardevol vind.
Er zijn inderdaad erg veel dingen in het leven waar weinig mensen bij nadenken. En juist die vragen zijn juist erg interessant!
Dat vind ik ook het leuke aan deze site. Een mens is nooit uitgeleerd ;)